Marijke schreef:kun je ook de hoef goed schoonborstelen/schrobben en dan inspuiten met violetspray (ctcspray, chloride..nogwathuppeldepupspul) of met hoef & zool van de paardendrogist, op basis van kopersulfaat geloof ik. Dat heb ik dus gedaan en dat heeft goed gewerkt! Eerste dagen met violetspray en daarna toen pakketje van paardendrogist er was met dat hoef & zool spul.
Mij werd trouwens juist afgeraden om teer te gebruiken als er al rotstraal aanwezig is, want dan sluit je de hoef juist af en wordt de hoef juist verder naar binnen aangetast!
Hier hetzelfde.
Geen teer gebruiken want dat sluit de hoef af en daardoor gaat de rotstraal lekker in de hoef verder broeien.
Bij Pablo hielp een kopersulfaat spul van de DA het beste en daarna bijhouden met Hoef&Zool
Ook betadinespray hiel om het uit te drogen.
Egyptische zalf er goed in de stralen doen (met bijvoorbeeld een wattenstaafje werkt ook goed maar ik vind het niet zulk handig spul.
Belangrijk is dat je wat je ook gebruikt ver genoeg in de stralen doet. Zodat je het hele gebied bestrijkt en reglematig de hoefsmid de straal laat bijsnijden totdat het allemaal weg is.
Pablo heeft het nu 1 periode gehad en het is nu niet meer teruggekomen. Hijkreeg het opeens na 7 jaar, ik weet niet waardoor.