opgezwollen buik...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

opgezwollen buik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 08:52

Sinds vrijdagavond is Gamier zijn buik opgezwollen en pijnlijk. In eerste instantie mesten hij niet. Toen er eindelijk wat kwam waren de mestballen keihard (vreemd in deze tijd van het jaar i.v.m. behoorlijk wat eiwitten in het gras).

Hij vertoont voor de rest geen echte koliek tekenen. Hij is gewoon rustig (rustiger dan normaal eigenlijk), zweet en rolt niet overmatig. Toch heeft hij minder intresse in zijn voer. Ik voer hem sinds vrijdag slobber en lijnzaad om de boel een beetje op gang te brengen.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en heeft iemand nog tips?

PS als zijn buik morgen nog zo gevoelig en opgezwollen is laat ik een DA komen..... Ik vind de symtonen nu zo wazig....

Bye the way Hij is netjes op tijd ontwormt

R0MY

Re: opgezwollen buik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:24

Het zou kunnen dat hij gaskoliek heeft, niet alle paarden reageren heftig op een koliek. Wij hebben een paard stann dat 21 x gelaxeerd moest worden omdat die al meer dan een maand met (beginnende koliek stond en niets liet merken. Maar door het jonge gras hebben de paarden momenteel veel last van gasvorming en normaal gesproken gaat dit er ook weer uit. Maar zoals je zei waren de mestballen die eruit kwamen erg hard en dan kan dus in de weg hebben gezeten. Laat je DA vandaag nog maar even kijken als tie tijd heb. Want soms gaat het over maar soms moeten ze ook punctie doen als het heel erg word.
Laat maar ff weten hoe het afloopt, groetjes

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 16:29

R0MY schreef:
Het zou kunnen dat hij gaskoliek heeft, niet alle paarden reageren heftig op een koliek. Wij hebben een paard stann dat 21 x gelaxeerd moest worden omdat die al meer dan een maand met (beginnende koliek stond en niets liet merken. Maar door het jonge gras hebben de paarden momenteel veel last van gasvorming en normaal gesproken gaat dit er ook weer uit. Maar zoals je zei waren de mestballen die eruit kwamen erg hard en dan kan dus in de weg hebben gezeten. Laat je DA vandaag nog maar even kijken als tie tijd heb. Want soms gaat het over maar soms moeten ze ook punctie doen als het heel erg word.
Laat maar ff weten hoe het afloopt, groetjes

Vandaag is er behoorlijk wat mest uitgekomen. Hij is nog wel gevoelig op zijn buik maar hij mest tenminste weer Pling

Toch is hij niet in zijn normale doen vind ik. Vandaag "verslikte" hij zich ook een aantal keer met als resultaat een hoest bui. Ik kan mijn vinger er niet opleggen.... Hij zit niet lekker in zijn vel. Niet dat het echt opvalt maar ik ken hem. Hij is uit zijn doen.....

Volgende weekend gaan we met stal naar Hoogerheide rijden. Zaterdag heen en zondag terug. Ik hoop echt dat hij voor die tijd de oude is.....

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 22:30

Niemand anders een idee wat dit zou kunnen zijn? Of tips?