Wat kan dit zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 21:48

Diablo heeft, naar mijn idee, vaak enorme jeuk aan zijn benen. Vooral onder het rijden is dat erg lastig, want dan trekt hij erg met zijn hoofd.
Hij schuurt dan met zijn tanden langs zijn onderbenen.
Ook slaat hij vaak met zijn achterbenen op de grond als hij in de wei staat. Ik heb begrepen dat het symptonen van schurft kunnen zijn, maar ik kan er verder niets aan zien. Hij heeft behoorlijke sokken, maar ik voel er ook helemaal niets onregelmatigs zitten.
Wat kan het nou zijn en wat kan ik er aan doen?

piggeljay

Re: Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:19

vliegen of liever gezegd muggen, mijn paarden hebben daar op dit moment ook last van.
elke dag proberen met een goede vliegenspray het ergste ongemak verhelpen en als je gaat rijden ook weer in sprayen, meer kan je er niet aan doen.
het is vooral nu vaak een combinatie van warm benauwd en vochtig weer en dat is een ideale leeftemperatuur voor dit soort van muggenvliegen

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:23

t zijn beestjes!!! maar wat voor beestje?

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:55

Kan toch ook mok zijn!?

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:24

Het kan ook mijt zijn. Ik zou de sokken eens wassen met sebacil. Of met betadine scrub.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:13

Ik ga mee met Djana.
Mijt is ook niet of nauwelijks te zien.
Wassen met sebacil (en dan niet uitspoelen) kan een uitkomst zijn!
Succes!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:16

Friezen heb dit ook vaak en meestal is het idd mijt. Die beestjes zijn zo klein dat je ze met het blote oog niet kunt zien. Dat stampen is er een kenmerk van. Zou even overleggen met je dierenarts welk middel je het beste kunt gebruiken. Sebacil is volgens mij bijna niet meer te koop, maar er is wel een vervangend middeltje voor.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 19:25

Dank voor de berichten. Mok is het niet, denk ik. Het ziet er allemaal heel netjes en schoon uit. Hij heeft gewoon ontzettende jeuk, maar dat had hij eigenlijk al een beetje toen hij hier kwam, een maand of 2, 3 geleden. Alleen niet zo erg als nu.
Ik zal morgen de da eens bellen, misschien dat het middel in Duitsland wel verkrijgbaar is.