Lusteloos, vermoeider....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

Lusteloos, vermoeider....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:46

Aangezien ik zelf met een zwaar gekneusde arm zit, komt van rijden niet veel van, nu longeer ik mijn paard om de dag met pessoa....
Nu vind ik zelf dat ze lusteloos en vermoeider is.
als ik kom ligt ze gewoon in de wei en reageert weinig op de omgeving.
Vandaag kwam ik bij haar en maakte ze hele rare geluiden met ademhalen (ze lag).
Aangezien ik mijn vorige paard niet op een prettige manier ben kwijt geraakt ben ik misschien te voorzichtig

Heeft één van jullie een idee wat ik kan doen...
zelf dacht ik om een bloedonderzoek laten doen..

Duppie_

Re: Lusteloos, vermoeider....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:49

hoii
ik hoop dat het niks erg is Ach gut ik zou inderdaad even laten kijken ernaar...en veel beterschap met je arm Tong uitsteken xx jashin

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:54

Hee hoi,

Ik zou in ieder geval de dierenarts er na laten kijken, als ik dit zo hoor kan het wel iets met de longen zijn, of iets van droes.

succes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:59

Elk paard wat ligt heeft een veel zwaardere ademhaling omdat zijn borstkas in elkaar gedrukt wordt. Dat is normaal, het paard is daar nl niet op gebouwd.

Doordat ze in de wei staat kan ze zich goed vol eten. Als ik een volle buik heb heb ik ook niet zoveel zin om me druk te maken. Wederom niets om je druk over te maken.

Omdat je niet meer rijdt en ze alleen maar gelongeerd wordt (saaie rondjes lopen) is het logisch dat ze er niet zo enthousiast bij loopt.

Als de vacht dof gaat worden (geen glans) en de ogen gaan dof staan is het tijd om een bloedtest te laten doen.
Of je moet de DA erg aardig vinden Clown

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 16:02

Het longeer werk wat ik doe is niet alleen rondjes lopen, werk veel caveletten en soms ipv de pessoa, ook een maal met dubbele lijnen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:25

Hoe oud is ze?
Misschien door de ouderdom?

Heeft ze regelmatig afwisseling?
Het kan zijn dat ze lusteloos word omdat ze zich verveelt/de activiteiten niet meer fijn vind

Ben je de enige die op haar rijd?
Zoja,dan kan haar conditie achteruit zijn gegaan
Zo nee,vraag aan de andere persoon of ze eens met hem buitenritjes maakt
ofzo dat ze wat afwisseling heeft als ze dat nog niet heeft

Als hiervan niets aan de orde is,en het blijft
Zou ik misschien de DA er eens naar laten kijken

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:26

Ik ga een heel eind met SugarMiss mee..... behalve als ze erg vaak gaat liggen (dus veel vaker dan normaal) dan zou ik me toch ook een beetje zorgen maken. Hoelang is ze al zo?

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:25

Sugarmiss schreef:
Elk paard wat ligt heeft een veel zwaardere ademhaling omdat zijn borstkas in elkaar gedrukt wordt. Dat is normaal, het paard is daar nl niet op gebouwd.

Doordat ze in de wei staat kan ze zich goed vol eten. Als ik een volle buik heb heb ik ook niet zoveel zin om me druk te maken. Wederom niets om je druk over te maken.

Omdat je niet meer rijdt en ze alleen maar gelongeerd wordt (saaie rondjes lopen) is het logisch dat ze er niet zo enthousiast bij loopt.

Als de vacht dof gaat worden (geen glans) en de ogen gaan dof staan is het tijd om een bloedtest te laten doen.
Of je moet de DA erg aardig vinden Clown

Ja ook wat ik dacht. Ookal doe je de ene keer met balkjes en de andere keer een pessoa om, blijft het saai voor een paard om elke keer weer aan de lijn te moeten lopen.

Ik zou me er geen zorgen om maken, tenzij ze inderdaad een doffe vacht krijgt.

Bloedtest is zo gedaan, kosten vallen redelijk mee.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:04

wat ik met dat ademhalen bedoel als ze ligt, ze ademt dan uiteraard zwaar, maar op gegeven moment is het ademhalen nog slechter.....

ze is nog maar net 7! dus aan ouderdom ligt het niet. Ik ben inderdaad de enigste die haar rijd, maar ik laat gewoon een bloedonderzoek doen, is ook beter mijn eigen geruststelling...