Blaas probleem???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angeltjuhhhh

Blaas probleem???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 23:15

Op mijn werk hebben we een welsh b-pony. Hij drinkt heel veel, soms staat hij echt een kwartier te drinken ofzo. Maar plassen doet hij heel weinig. En het komt ook vaak voor dat ie gaat staan alsof hij moet dan zie je hem echt met zijn buik persen, maar verder gebeurd er dan niks. Dat doet hij dan om de 5 minuten ofzo. Meestal 3 a 4 keer voordat ie echt plast! :S Weet iemand wat dit kan zijn??

Groetjes Evelien

Semra

Re: Blaas probleem???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:32

Zo iets vergelijkbaars had het paard van een vriendin van mij ook. Zelfs tijdens het rijden ging hij staan om te plassen maar de ene keer kwam er niets en de andere keer wel.
Hij had blaasontsteking. En later ook een probleem met zijn stofwisseling maar of dat er iets mee te maken heeft gehad weet ik niet.

Luis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:35

hoi..
Het kan ook zijn dat dat paardje een chronische nierontsteking heeft zoals mijn pony. MIjn pony heeft dat 6/7 jaar geleden gehad. Normaal hebben ze dat aan 1 nier maar mijn pony aan 2 nieren.Haar nierwaarde blijft stijgen, de nierwaarde hoort rond de 100 te liggen en mijn pony heeft hem rond de 500/600. Als het boven de 1500 komt word het levensbedreigend. In het begin plaste ze ook moeilijk en dronk veel maar wij zijn haar toen homeopatische medicijnen gaan geven. Van Dr. Vogel. Dat hielp haar te plassen als ze gedronken had en ook om makkelijker te plassen. Ik weet niet meer hoe het heet maar het was ter ondersteuning van de nieren.
Groetjes Lusanne

Luis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:35

hoi..
Het kan ook zijn dat dat paardje een chronische nierontsteking heeft zoals mijn pony. MIjn pony heeft dat 6/7 jaar geleden gehad. Normaal hebben ze dat aan 1 nier maar mijn pony aan 2 nieren.Haar nierwaarde blijft stijgen, de nierwaarde hoort rond de 100 te liggen en mijn pony heeft hem rond de 500/600. Als het boven de 1500 komt word het levensbedreigend. In het begin plaste ze ook moeilijk en dronk veel maar wij zijn haar toen homeopatische medicijnen gaan geven. Van Dr. Vogel. Dat hielp haar te plassen als ze gedronken had en ook om makkelijker te plassen. Ik weet niet meer hoe het heet maar het was ter ondersteuning van de nieren.
Groetjes Lusanne

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 20:37

Ja een blaasontsteking lijkt mij onwaarschijnlijk. Aangezien hij dit probleem vorig jaar ook al had.....

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 05:57

En dan kan hij dat nu niet meer krijgen...???

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 09:26

Nee zo bedoel ik het nie Knipoog Maar hij heeft het probleem altijd... Dat wilde ik zeggen Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:38

Als je twijfelt, even de DA naar laten kijken.