vitamine's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Solitair

vitamine's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 21:42

ik zoek wat voor m'n zusje haar pony. hij zit enorm in de wintervacht, nogsteeds en raakt het maar niet kwijt. de vacht is al niet zo glanzend en een beetje rechtovereindstaand. ik zoek iets wat ik bij kan voeren wat zowel voor de vacht is maar ook om weer een beetje power in de pony te krijgen. ze staat de laatste tijd namelijk een beetje zielig op stal dr bij te kijken.
ik had al in het boek van de paardendrogist gekeken. en daar leek mij dit wel wat:

http://www.paardendrogist.nl/pub/prd0000010.php?x=6099

en voor marinda. die moet ook een 'vitaminestoot' hebben..want de zomer is voor trainen met haar altijd een zware tijd, niet dat ze het niet goed doet..maar dan train ik harder dan in de winter, en het is dan ook warmer dus zweet ze meer....
voor haar zat ik aan zeewier te denken:

http://www.paardendrogist.nl/pub/prd0000024.php?x=6099

wat vinden jullie hier van?

Semra

Re: vitamine's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:28

Die opkikker lijkt me wel wat, en met zeewier heb ik ook goede ervaring.
Maar weet je zeker dat er met de pony van je zusje niets anders aan de hand is? Heeft de pony geen wormen?
Als ze nu nog niet door het haar heen zijn zou ik toch gaan denken dat er iets mis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:31

Ja idd nog maar eens goed ontwormen met equest of zo.

Je kunt ook vitamine preparaat bij de boerenbond/welkoop kopen. Dat zijn kleine zakjes met rode siroop. Koop je er 7 voor elke dag eentje en doe je wat zonnebloemolie door de brok heen, helpt ook heel goed.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 07:39

tja over ontwormen weet ik niet zo veel. mijn oom doet dat namelijk. en ik zou niet weten wanneer hij dat voor het laatst gedaan heeft. ze krijgen in het voorjaar zowieso wel een andere ontwormer..die is beter ofzo..maar ik zou het wel eens navragen...

veronake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:38

wat doe zonnebloemolie eigenlijk juist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:13

krijgen ze mooie glans van.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 09:20

vroeger kregen ze zonnebloemolie door het voer heen. maar dit is dit jaar vervangen door lijnzaadolie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:23

Dat is ook goed.

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:23

Als eerste zou ik eens onderzoeken laten waarom de pony zo rusteloos en nog het winterhaar heeft. Als eerste zou ik de pony ontwormen met Equimax zodat je ook eventueele lintwormen aanpakt en dan na 6 weken een ontworming met Ivermectine. Het beste kun je een uitgebreid bloedonderzoek laten doen. Zo kun je zien of het paard wormen heeft, waar het gebrek aan heeft en of er een ziekte zoals Borreliose of Cushing achter zit. Verder zpu ik het paard gelijk een Vitamine stoot geven van de Sectolin. Verder is Ijslands zeewier een heel goed middel. Verder zou ik het nog aanvullen met een Vitamine supplement en met Biotine wat goed is voor huid en haar. Verder is zonnebloemolie of lijnzaadolie heel goed.
Veel succes