schilfers met jeuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

schilfers met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 18:31

Mijn shetlandermerrie heeft vrijwel altijd last van jeuk in haar staartwortel en op haar kont. Er zitten veel schilfers op de staartwortel. Normaal was de jeuk niet zo erg maar vandaag zat ze tegen een paal aan te schuren. En vielen er plukken haar uit. Het is niet besmettelijk want mijn andere pony heeft er geen last van.

Iemand een idee wat het is?

Ilse

Re: schilfers met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:17

Ben ik ook benieuwd naar want mijn pony heeft het nu ook sinds een maand of 2.
Als het te erg wordt was ik de staart(wortel) met betadineshampoo en dan blijft het weer zo'n 2 weken weg, maar wat het precies is is een raadsel.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:38

Ilse schreef:
Ben ik ook benieuwd naar want mijn pony heeft het nu ook sinds een maand of 2.
Als het te erg wordt was ik de staart(wortel) met betadineshampoo en dan blijft het weer zo'n 2 weken weg, maar wat het precies is is een raadsel.

In bodegraven hebben ze olie voor de mok.
Dat helpt ook onwijs voor het schuren van de staart.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:41

Zou het geen zomerexceem kunnen zijn??
Mijn pony heeft namelijk zomerexceem en hij heeft ook allemaal schilfers in zijn manen en staart.. Hij schuurde net zo lang totdat er geen haar meer zat en nu heeft hij een speciale deken en wassen we hem vaak met coljosol shampoo, zorgt dat de schilfers loslaten enzo.. helpt goed, is alleen wel een beetje prijzig..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:29

veel paarden doen dit, staartwortel goed uitspoelen met azijn ( geen schoonmaak azijn hoor, maar natuurazijn)
helpt ene hoop!

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:32

heey helpt dat echt dat azijn??? ik heb soort ecseem balsum maar heb nou niet onwijs het idee dat het helpt..... en ik wordt der beetje arm van hahhaa

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 09:48

Mijn andere pony heeft zomereczeem dus ik ken de sympthomen. Mijn shet heeft geen zomereczeem. Maar ik ga wel eens de azijn proberen.