trekzalf!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anika_Ses

trekzalf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 17:42

mijn verzorgpaard had droes en de DA had gezegd dat we trekzalf konden gebruiken om de abcessen sneller te laten breken

zo gezegd zo degaan maar er kwam geen vooruitgang in dus wij voor de zekerheid een andere DA gebeld..

en die zei dus dat we haar levend aan het verbranden waren!! omdat ze wit is was ze overgevoelig voor de trekzalf en had ze dus een verbrande huid en ontstoken kaak door de trekzalf!!!!

bedankt DA Boos!

Let_be

Re: trekzalf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:38

Dat is wel erg schandalig!!!

Heb je de eerste DA al gebeld?

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:32

Lijkt me zeer sterk dat trekzalf brandwonden opleverd.
Je zult er op de bijsluiter ook niets van terugvinden.

Maar je zegt dat je bijrijdster bent.
Hoeveel van jullie zijn er ( sommige hebben namelijk meer bijrijdsters die allemaal hun eigen medische kennis gebruiken op andermans paard )
Is daar geen eigenaar die beslissingen neemt over het paard ?

Wie zegt in dit geval dat de eigenaar of iemand anders er misschien wel een ander middel op heeft gesmeerd.
Wat is de medische geschiedenis van het paard, wie weet heeft dit dier een overreactie op bepaalde stoffen die in een middel zitten.

Dus zou je eerst moeten weten of bovenstaande wel de reden is, voordat er naar een DA gewezen wordt.
( maak het zelf wel mee dat iemand op het erf nog wel onderin een tas iets heeft liggen van jaren oud ( ooit gebruikt ) en dat op zijn eigen paard smeert met alle risico's van dien )

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:03

juno1 misschien is het wel een allergische reactie. Maar je hebt daar over die bijrijdster wel een goed pnt.

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:33

juno1:

ik ben de engiste bijrijdster en ben er zelf bij geweest toen de DA zei da we trekzalf moesten gebruiken ben het samen met de eigenaar westen halen en er kan egt niets verder mee gebeurd zijn. Het paard heeft ook geen medische gesxchiedenis.

de andere DA zei ook dat het door de trekzalf kwam en dat de Da niet ver na gedacht heeft

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:36

ze staat nu ze droes heeft ook helemaal afgelegen waar normaal gezien geen ''manegekinderen'' of ''gewoon'' andere kinderen/ mensen komen!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:34

bij mijn arab moest ik ook trekzalf smeren ivm kokerontsteking wat open moest breken (kan je vergelijken met een pukkel wat moet rijpen). Hij kreeg er ook een allergische reactie op. Ik zou dat spul er niet meer op smeren.
Groene zeep schijnt ook doorbraak te bevordenen.
Beterschap!

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 17:44

dankjewel...!ze is al wel een heel stuk opgeknap maar ik gebruik het spul never ever meer!!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:48

hey

bij mijn paardje hebben ze t erook op gedaan die had allemaal dikke opgezette bulten op zijn keel en borst na t enten
en dat is nu overal open met gaten en alles....heel erg om te zien

staat ook bij verslag van de dag onder maandag geent donderdag kliniek

sterkte met t paardje...is ze al wat opgeknapt nu

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 19:48

bedankt Arabian_Girl... bij mij lieverd is het nu weer (bijna)genezen en bij jou paard? groetjes

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:33

Wat info over trekzalf.

Wanneer niet gebruiken?

* Trekzalf Daroderm® (zelfzorg): Niet gebruiken bij (= contra-indicaties) o.a.
o Grote huidoppervlakken
o Huid, ontstoken of beschadigd
o Ogen
o Overgevoeligheid voor dit middel, voor een of meer van de bestanddelen of voor andere middeln die teer bevatten
* Trekzalf Daroderm® (zelfzorg): Algemeen
o Lees ook de bijsluiter in de verpakking om te zien wanneer u dit zelfzorg-medicijn niet mag gebruiken.

Bijwerkingen

* Trekzalf Daroderm® (zelfzorg): Mogelijke bijwerkingen (o.a.)
o Huidirritatie
o Overgevoeligheidsreacties, zelden
* Trekzalf Daroderm® (zelfzorg): Algemeen
o Vaak is er maar een kleine kans op bijwerkingen. Er zijn echter ook geneesmiddelen met een betrekkelijk grote kans op bijwerkingen.

o Als er tijdens het gebruik van dit medicijn effecten optreden die u niet kent, verwacht of vreemd vindt, kan dat wijzen op: (1) een bijwerking van dit medicijn, (2) wisselwerking van dit medicijn met een ander medicijn, voedsel of drank of op (3) overgevoeligheid voor dit medicijn of (4) een allergische reactie op dit medicijn.

Wanneer u te veel gebruikt van dit zelfzorg-medicijn (= overdosering), kan dat leiden tot ongewenste bijwerkingen of zelfs tot ziekenhuisopname.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:35

wij hebben toendertijd kampfer als trekzalf gebruikt bij diverse pony's en dat is prima gegaan!

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 08:58

ja normaal bij gewoon vos kleurige pony's gaat het wel goed maar er was nog een wit paard die dat gebruikt had en daar was het hetzelfde..! en die gebruikte andere trekzalf( niet uit het zelfde tube) maar ze is nu wir helemaal genezen en gebruik het nooit meer!

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 08:59

ja normaal bij gewoon vos kleurige pony's'' of bij niet witte pony's/paarden'' moest er nog achter