schiefel en beenbescherming

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

schiefel en beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 13:38

Mijn paard heeft een schiefel aan de binnenkant van zijn voorbeen, net onder de knie. Op zich heeft hij er geen last van maar ik begin te twijfelen over de beenbeschermers.
Ik heb de gewone standaard peesbeschermers en ik zie af en toe dat de haren zijn gaan 'schuren' op die bult. Nou ben ik natuurlijk als de dood dat de wrijving van de peesbeschermers de schiefel weer kan gaan irriteren.

Ik durf niet zonder bescherming te rijden en bandages vind ik niets.

Nou heb ik al eens zitten kijken naar peesbeschermers met een bontje erin (al dan net nep). Bijkomend voordeel van deze peesbeschermers zou ook zijn dat ze minder warm worden.

Iemand ervaringen hiermee?

Kyona

Re: schiefel en beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:20

Dat zijn op zich fijne beschermers en net wat zachter, dus dat zou kunnen schelen. Zitten je peesbeschermers wel los genoeg? Het is nl. belangrijk dat je het elastische voorstuk niet strak trekt, maar heel losjes om het been doet.

R0MY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:01

Je hebt ook peesbeschermers met net onder de knie een elastischer stuk geloof ik, die worden met springen veel gebruik. Die hebben aan de achterzijde zo'n grijs stuk. Ik meen dat die van eskadron zijn.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:48

http://www.tackshop.nl/shop_be/product_ ... 79369984f3

"De beste beschermers voor paardenbenen. Zeer zacht en warm door de lamswollen voering en uitgevoerd met klittenbandsluiting. Sterke topkwaliteit gemaakt door Kavalkade. Verkrijgbaar in de kleur zwart, maat full."

Warm?? Het hoort toch juist koud te zijn?

Mijn paard heeft dit ook, ben eigenlijk ook op zoek naar zoiets. Maar goeie zijn wel erg duur (€80,-)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 08:28

Te strak doe ik ze zeker niet.
Alleen is het been niet meer zo glad als de peesbeschermer. Er zit nou eenmaal een bult en daar zijn die dingen niet op ontworpen.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:58

Je hebt tegenwoordig ook van oa. Harry's Horse van die zwarte lappen(?) met klitteband. Dan pak je ook direct de kogel in. Ik gebruik ze ook wel in de wei. Die kun je zo strak doen als je wilt en er zit geen hard plastic in. Ik kom alleen wven niet zo snel op de naam... Blond

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:02

Die neopreen Action beschermers zijn erg handig hiervoor! Ze zijn redelijk duur in de aanschaf (EUR 86,-) maar ze beschermen wel heel goed! Ze vormen zich naar de benen, wat bij gewone beschermers niet het geval is.
Die beschermers met bont zijn ook goed hoor, scheelt ook qua prijs!
Maar ik heb die van Action dus...

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:04

Hee ons paard heeft op precies dezelfde plek een schiefel Knipoog
Ook probleempje met de peesbeschermer.
Ik heb voor hem 3 in 1 beenbeschermers gekocht van Harry's Horse.
Past perfect en bevalt erg goed.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 20:19

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb persoonlijk echt een hekel aan die 3 in 1 beschermers. Ik gebruik ze alleen maar op de trailer. Ik heb het idee dat die dingen heel warm zijn.
ik rij ook altijd als het regent of modderig is en dan vind ik het echt vervelende, zich volzuigende, dingen.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met die van eskadron maar die zijn vreseljk duur.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:37

Ik denk dat in regen en modder rijden ook niet zo fijn is als je peesbeschermers met bont koopt.

Zelf doe ik wel gewone peesbeschermers om z'n schiefel trouwens, maar een vriendin van me rijdt nu helemaal zonder bescherming ivm een schiefel.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 16:04

Daar heb je inderdaad ook weer gelijk in.