Equistro- Gestamash Protect..? Iemand die dit kent?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anders_Amigo

Equistro- Gestamash Protect..? Iemand die dit kent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 09:43

Hallo,

Mijn pony heeft zandkoliek gehad.

Nu heeft de DA mij een emmer met dit spul gegeven: Equistro- Gestamash Protect.
Dat haalt de zand uit de darmen.

Ik moet het 3 x daags geven.

Maar soms wilt ze het gewoon niet hebben. ( er zitten medicynen doorheen)

Weten jullie hoe ik het haar dan wel moet geven?

Kyona

Re: Equistro- Gestamash Protect..? Iemand die dit kent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:24

Je kan het bijv. door appelmoes doen. Of anders babyfruithapje als de appelmoes ook niet werkt....

R0MY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:07

Als ze de appelmoes zo niet wil eten kan je ook een mengsel van medicijnen en appelmoes in zo'n grote spuit (zonder naald) en dan achter in z'n keel spuiten net als een wormenkuur.
Succes

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:18

het is voer zit in een emmer met medicijnen door heen
moet met een maatbekertje van 250, 500gram (dat spul) in een emmer met 1.5 liter water erdoor.. dus dat is al bijna een halve emmer voer

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:14

Dit spul ken ik maar al te goed Ja

Helaas is het schijnbaar erg vies en plakkerig, veel paarden eten het gewoon niet. Mijn Silly is net een kliko, maar dit spul hoeft ze echt niet
De Haflinger eet het wel erg goed, hij vindt het heerlijk Verward

Als je het te lang laat staan, wordt het een grote klont en hoeven ze het al helemaal niet meer...

Probeer het eens met een KLEIN schepje brokken er doorheen. En kleinere hoeveelheden geven, meestal lusten de ze eerste paar hapjes wel maar daarna wordt het smerig Haha!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:44

Ik ben net eens even op de site van Equistro gaan kijken om te zien wat er zoal in dat produkt zit - als ik het goed begrijp is het een soort slobber (mash = slobber). Het is kennelijk niet alleen voor zandeters en koliekers maar wordt daar mede voor aanbevolen. Ik kwam een ingrediënt tegen waaar ik nog nooit van gehoord heb:

Flohensamen ( Flea sead) oftewel Vlooienzaad.. Verward

Heeft iemand daar ooit van gehoord? Wat is dat????

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:58

Gestamash is inderdaad niet echt lekker voor paarden.. maak je het aan met lauw warm water!? Meng er wat zemelen en ander lekker spul doorheen. En geef hem gewoon géén ander eten tot hij dat eet.. Uiteindelijk zal hij het toch eten...
Ik hoop werkelijk voor je dat je et de afgelopen dagen wel met water hebt gegeven, anders staat ie van de week weer in de kliniek met darmstenen en een vette verstopping?!?

En volgens de nederlandse versie van www.equistro.com zit er dit in: SAMENSTELLING Haverzemelen, lijnzaad, lijncake, psyllium husk, tarwezemelen, soja olie, aardappelmeel, biergist (60% mout, 40% biergist), natrium carbonaat, suikerbietpulp, Calcium carbonaat, druivenpitten meel. (ik zie nergens vlooienzaad staan)...

Maar nog ff over je paardje: Gestamash is belangrijk voor zijn herstel, hij heeft dus geen keuze of hij het wil eten: Hij Moet het eten! maak het lekker met suiker, appelmoes, muesli, zemelen, en warm water... Lachen succes ermee!!

Owh ja: Die stroopspuit is grappig bedacht..maar dat gaat je hiermee niet lukken omdat het inderdaad 1,5 liter aan spul is... Dan moet je best een grote spuit hebben Tong uitsteken:P

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:13

Son heeft dit ook gehad en wilde het de eerste dagen niet opeten, en zeg nou zelf: Het ziet er toch ook niet smakelijk uit!!
Voor Son deed ik er een hand muesli door (biks peuterde ze er tussenuit Knipoog ) en ik liet haar weidemaatje ook in de buurt van die emmer rondlopen. Bang als ze was dat ze tekort zou komen, at ze de brij dan zo op. Succes ermee!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:50

Citaat:
ik zie nergens vlooienzaad staan)...

Oooooo.... dankzij jouw nederlandse versie ( ik had alleen naar de duitse/engelse site gekeken) begin ik het geloof ik, al te snappen: ik denk dat ze psylliumzaadjes bedoelen! Clown

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:17

Ik heb er brood doorheen gedaan en ze at het helemaal op !

Maar elke keer als ik nu met een emmer in het weiland kom ofzo, dan gaat ze me aanvallen... Net alsof ze denkt van ik hoef die troep niet!

dus dan leg ik gewoon de emmer in de weide neer. Want ze had me gister bijna raak getrapt in me gezicht.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:23

Anders kun je altijd nog zandweg (geen onverharde weg, maar een supplement) voeren