Kreupel en dan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kreupel en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:05

Kun je het goed merken dat ik een beginnende paardenhouder ben, denk het wel!
Maargoed Luckje liep al een toijdje onregelmatig onder het rijden, als je erop zat voelde je het niet en als je flink had losgereden ging het wel weg, maar dityt lijkt me al niet echt goed. Dit is nu zo`n 1 a 2 weken geleden.Volgens mijn instructrice moesten we het maar even aankijken, nu zit er nog geen verbetering in. MAAR zijn been is dus niet opgezet of warm ofzo en hij heeft het meer op zachte ondergrond (in de bak) dan op de straat..
Nou ga ik morgen zoiezo de dierenarts bellen! En ga komende weken ook niet rijden alleen maar stappen.

Maar ik voel me eigenlijk best schuldig want ik heb zondag gewoon nog gereden niet lang en actief maar toch? Had ik dierenarts al meteen moeten bellen?

BiondaMax

Re: Kreupel en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:22

Het paard zou problemen kunnen hebben met de hoefkatrol. Het beste kun je de dierenarts er na laten kijken. Het is erg lastig om er zo wat over te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:26

BiondaMax schreef:
Het paard zou problemen kunnen hebben met de hoefkatrol. Het beste kun je de dierenarts er na laten kijken. Het is erg lastig om er zo wat over te zeggen.

ja denk ook wel dat ik de dierenarts morgen bel, hoop dat ie snel kan komen!

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:29

Veel succes en ik ben benieuwd wat het is.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 06:23

Idd gewoon de reactie van de VA afwachten! Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:50

Ik heb de dierenarts gebeld vandaag en hij komt vandaag nog langs, hoop echt dat het niets ernstigs is..

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:01

Ik vind het niet vreemd dat je niet gelijk de DA hebt gebeld. Zou ik ook niet doen. Een mens verstapt zich ook wel eens of is ook wel eens stijfjes, als het langer gaat duren dan bellen ja. Nou succes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:40

Nou de dierenarts is geweest natuurlijk was er eesrt niet te zien maar na zijn bekende trucje weer te hebben uitgehaald met het longeren (heel hard wegrennen) liep hij duidelijk kreupel! Eindelijk...
Maargoed het zit dus in de schouder en ik heb ontstekingsremmers gehad die door het voer heen moeten en hij moet 2 tot 3 weken op rust staan (omdat hij erg druk wordt als hij op stal moet staan (mag hij wel de wei in)..
Het komt hartstikke rot uit want de 28ste hadden we wedstrijd en de 29ste zou ik gaan stage-lopen in het buitenland en luck zou meegaan! Volgende week vrijdag zou hij kijken of ik luck toch mee kan nemen naar duitsland..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:43

Wat vervelend voor je. Gelukkig weet je nu waar het in zit en kan hij lekker opknappen. Wij hebben dit nu zelf ook achter de rug en dat is geen pretje.... Ach gut Beterschap ermee!

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:07

Erg vervelend. Mijn paard heeft nu een peesontstekking en moet 4 weken op rust staan. Ik moet 3 keer per dag stappen met hem. Hij krijgt ook ontstekkingsremmers.
Ik zou 26 juni voor het eerst starten. Dat gaat ook niet door. Ik wil het straks weer rustig op gaan bouwen. Hij liep ook niet kreupel pas na een buig test liep hij iets onregelmatig. Was bijna niet te zien.

Succes