Hey ,
mijn paard is een maand terug( ik had hem nogmaar 2 maanden)2 x geopereerd geweest aan koliek . (2x omdat het na de eerste keer nog niet beter was ) doordat ze hem 2 keer opengedaan hebben is er infectie ontstaan , eerst was het alleen vanvoor , daarna vanvoor en van achter en nu is het vanvoor , in het midden en vanachter ! Er hangt al een hele 'zak' beetje een bobbel onder zn buik. Is dit wildvlees ? of zou het die ontsteking zijn ? of een breuk ? We ontsmetten het smorgens en 's avonds , met betadine , dettol (af en toe maar) en spray en zalf tegen het wildvlees . Wat kunnen we nog meer doen ?? We wandelen er elke dag een half uur mee en als beloning gaan we er een uurtje mee in de weide gaan grazen ( hij mag namelijk hééélemaal niet lopen , hij moest 2 maanden stalrust)Bovendien is hij ongelofelijk vol van energie dat hij af en toe eens gaat steigeren.
Heeft er iemand ook een paard gehad geopereerd aan koliek ?Met infectie ?
Vertel alles wat jullie daarover weten en wat voor middeltjes jullie hebben dat er goed is voor aan de wonde.
Zou ik als hij genezen is en moest er een breuk van de wonde geweest zijn nog met hem mogen springen ? Ik hoop echt dat alles goed komt met hem want ik begin het stilaan beu te vinden , er komt maar geen verbetering .
Groetjes , aarzel niet om iets terug te schrijven !
xx !