The Grass Sickness..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paddie

The Grass Sickness..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:59

1 van de paarden bij ons..(2 jarige hengst) heeft The Grass Sickness..
Het paardje is niet veel meer..alleen een hoopje botjes..hij heeft geen buik meer..alleen maar botjes~! Huilen
zouden jullie mij meer kunnen vertellen over die ziekte??
Al 2 dierenartsen hebben hem doodverklaard..maar hij leeft nog steeds..
kan iemand mij helpen?

Arnoud

Re: The Grass Sickness..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:29

Grass Sickness is een ziekte van het onwillekeurige zenuwsstelsel Hierbij zijn de zenuwcellen in de zenuwknopen beschadigd of veranderd. Hierdoor ontstaat overprikkeling waardoor de darmen stil komen te liggen en de maag sterk opzweld. Helaas zijn de vooruitzichten idd heel erg slecht. Neem een contact op met Leen Taal, misschien dat hij er met bloedonderzoek iets uit kan halen, hij heeft zomerecseem ook kunnen behandelen met blijvende resultaten. www.novelcure.nl is zijn website. Hij schijnt ook goede resultaten te hebben geboekt bij HYPP. Maar voor zover ik weet is het een somber vooruitzicht verder. Heel veel sterkte ermee.

Djinti

Re: The Grass Sickness..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:48

Hey,

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik het heel erg vind voor je paardje.

Mijn paard is 2 jaar geleden gestorven aan deze ziekte. Ik heb geen autopsie laten uitvoeren maar het was ofwel dat ofwel botulisme.

In beide gevallen is het fataal voor het paard. Het is inderdaad een aantasting van het zenuwstelsel en dit kan heel snel gaan.

Mijn paard heeft nog 2 dagen in de kliniek gestaan maar ze heeft het niet gehaald.

Het is zo één van de ziektes die ongelooflijk weinig voorkomt, maar als ze het hebben valt er weinig tegen te beginnen

Ik wil je in ieder geval veel sterkte toewensen, want ik weet hoe het voelt!! Het is ongelooflijk rot om te weten dat je niets kan doen

De DA had tegen mij ook gezegd dat het fataal was en dat het helemaal geen zin had om ze naar de kliniek te doen, maar ik heb het desondanks gedaan om me later geen verwijten te kunnen maken.

Maar het heeft dus niet geholpen. Ze kunnen er niets aan doen.

Sterkte nog!!!!
xx