Wat kan dit zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 16:20

Ik heb even een vraagje. Op dit moment hebben we een Fjord (op leeftijd) die voorheen altijd een ernstig overgewicht-probleem had. We hebben toen op advies van de DA stroken gemaaid zodat ze niet teveel maar ook niet te weinig kon eten en zo steeds wat minderen. Nu is ze weer aardig in vorm, alleen haar hals, borst en buik blijven dik. Volgens de DA is dit vocht, medicijnen gehad en zou dus overmoeten gaan... Niet dus. Nu is er nog een bijkomend probleem, ze heeft dus echt moeite met lopen. Ze kan haar benen amper optillen. Nu is ze vandaag 5 keer met haar snufferd in het zand gevallen terwijl ze normaal alleen maar struikelt. Ik ben er heilig van overtuigd dat het dus niet goed zit, logisch. Maar na een check van de DA (buigproef e.d) bleek dat de Fjord 100% goed moest zijn... heel apart dus.

Wat denken jullie? Struikelen en vocht? Toeval? Of moet ik denken aan atraxie?

duintje

Re: Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:19

misschien kan je een second opinion bij een andere da aanvragen?
Sterkte ermee!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 19:34

Het probleem is, dat ze al zolang onzuiver loopt, dat het bijna zeker is dat het niet meer overgaat... ik denk dat een second opinion voor mijn baas geen nut heeft...

sjabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:48

Kan het geen bijwerking van de medicatie zijn?

Succes

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 09:36

Nee, ze had het namelijk vorig jaar zomer ook al. Toen hebben we haar op rust gezet en alleen in de wei of in de bak laten lopen. Nu proberen we het weer rustig op te pakken, maar eigenlijk is het alleen maar erger geworden, dat ze nu dus compleet op de grond valt... maar vandaag komt de hoefsmid toch voor de andere, dus kan die gelijk even kijken...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 18:35

Kan het toch artrose zijn?