Gallen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Gallen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 14:25

Mijn vierjarige ruin heeft aan zijn achterbeen, net boven de kogel aan de buitenkant een zachte bult zitten. Deze zit er al enkele weken en er is al 2 maal een veearts bij geweest. Deze zegt dat mijn paard niet zo'n goed droog beenwerk heeft. Want hij heeft wel eens vaker een voetje wat wat dikker aanziet als de rest. Hij is nog geen dag kreupel op geweest, de veearts zegt mij dat ik het been werk dus kan verbeteren en versterken door gewoon een goede training te geven.
Wie heeft er ervaring mee en vind wat ik het beste kan doe???
Het paard loopt prima en heeft er obsoluut geen last van.

pol013

Re: Gallen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:11

Mijn paard heeft precies hetzelfde. Ik vertrouwde het niet en heb hem op de foto laten zetten. niets te zien. inmiddels heeft hij het al 4 jaar en hij heeft er nog geen dag kreupel op gelopen. Dan is het weer eens een dag een hele dikke knikker en dan is het weer eens bijna niet te zien. Tsja ik maak me er niet meer al te druk om. |Zeker niet zolang het niet erger wordt nadat ik hem flink aan het werk heb gehad.

Udo2001

Re: Gallen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 15:15

Ik maak mijzelf ook niet echt grote zorgen, al zou ik graag willen weten wat het precies is. De veearts zegt dat hij gewoon sterker moet worden in zijn botten en pezen. Ik hoop alleen wel dat het een keertje weggaat. Het schijnt wel vaker voor te komen bij grotere paarden