Ik sta op het punt om Prohorse Zandvrij te kopen. Wat voor ervaringen hebben jullie met dit product? Zijn er andere (betere) producten verkrijgbaar? Alle tips om te voorkomen dat m'n paard zandkoliek krijgt zijn welkom.
Mijn paard heeft het ook een tijd erg fanatiek (echt happen zand) gedaan en nu lijkt >;) (durf het nauwlijks te zeggen) het ineens weer gestopt. Ik heb uiteindelijk de paardendrogist om hulp gevraagd en zij raden mij aan om zeewier bij te voeren dat kreeg ze al maar ik heb haar wel een tijdje meer gegeven. Ik gebruikte om het zand weg te krijgen Zandweg maar kreeg het nauwlijks naar binnen mevrouw liet het eten dan gewoon staan. Je kan ook echte lijnzaad zaadjes koken en die dan geven waardoor het zand ook sneller uit de maag komt... alhoewel zo'n kuur mij beter lijkt maar met lijnzaad kan je het misschien een beetje bij houden. Succes.
nou ik heb hetzelfde probleem, toevallig heb ik nét de mond vn mn paard gespoeld omdat ze weer flink aan t eten was. Dat beetje zand dat ik weggehaald heb is natuurlijk niks maar kan niet aanzien dat ze een mond vol zand heeft en dan lekker gaat knarsen. Ik heb SandClear van de paardendrogist, mevrouw liet alleen net als t paard van sas00 ook dr eten staan, met mueslie gaat t wel naar binnen (met moeite) Kga vandaag weer met SandClear beginnen.