paard is getrapt , wond en superveel vocht in het been !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya92

paard is getrapt , wond en superveel vocht in het been !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:00

Hoi !

Mijn pony is flink te grazen genomen op het weiland , ze heeft aan de binnenkant van haar been (rechtsachter) een wond . Er staat een da bij ons in pension en die zegt veel stappen + afspuiten . Hebben jullie nog ‘koelende’ tips ? Ze heeft echt vocht van haar hak tot aan haar hoef ...

Kendra

Re: paard is getrapt , wond en superveel vocht in het been !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 23:53

Ik smeer in dit soort gevallen groene leem of klei, maar weet eigenlijk niet of dit wel kan als er ook een wond zit. Ook willen azijnbandages wel helpen - maar ook dat lijkt me niet handig op een open wond. Stappen en spuiten lijkt me dus het beste. Ook geven wij onze paarden altijd arnica (3 x daags 10 druppen) tegen de zwelling.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:39

Sor ik zou er tog ff de DA bij halen, is die wond door de huid heen? Dan gaat het nl ontsteken en moet ze antibiotica hebben... ik zou die DA bij jullie op stal ff goed laten kijken of je eigen DA!!!!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:50

Elke dag koorts meten, boven de 38 graden is antibiotica nodig.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:23

dik been kan idd ook onstaan door een ontsteking en zoals hierboven gezegd wordt, is een anti-bioticakuur dan noodzakelijk.
Het kan immers een otsteking zijn ipv gewoon vocht!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:37

Haal een tube rescue creme van bach dat is een wondermiddel. Smeer het er lekker dik op en je zal zien dat het snhel beter gaat.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:08

Mijn paard is op precies dezelfde manier te grazen genomen. Zag er heel naar uit met een paar diepe wonden aan de binnenkant van zijn achterbeen. Wij hebben de wonden elke dag moeten schoonmaken met betadinescrub (en dan ook echt met een schuursponsje de randjes gladschuren om wild-vlees vorming tegen te gaan, niet echt een leuk werkje).
Maar laat ook even je DA kijken en wat al gezegd is een antibioticakuurtje geven, lijkt mij niet overbodig in dit geval. Sterkte en succes!