Wat is dit?.... Help please..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Forestmeisje

Wat is dit?.... Help please..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 18:55

K kom vandaag bij mijn meisje aan en ging haar even lekker kriebelen over haar borst, dat vind ze altijd heerlijk.
Maar nu voelde ik ineens allemaal kleine harde bultjes/korstjes zitten.
Dus ik kijken hoe het eruit zag, het waren gele korstjes net eitjes..
Dus ik krab en voorzichtig een stukje vanaf om het goed te bekijken, aan me pa laten zien maar die wist ook niet wat het was, dus k krab een beetje meer en haal ik ineens der huid open..
Een vriendin van stal er maar bij gehaald, die dacht dat het door die nachtmugjes komen dat ze gewoon flink gestoken is. En ze heeft er even groene leem (ofz) op gesmeerd.

Ik moet dinsdag toch de dierenartst even bellen voor de entingen, en als het dan nog niet weg is vraag ik meteen of ie daar ook naar kan kijken.
Ik had nog geen betadine gekocht en juist wanneer je het even nodig hebt heb je het niet. Dus zodra k betadine kan halen sla ik maar meteen betadine in. Heb wel acederm maar weet niet of ik dat hierop wel kan smeren.

Ik zou morgen even kijken of het nog zichtbaar is en dan even foto's maken.

Hebben jullie enig idee wat dit kanzijn?

gina2003

Re: Wat is dit?.... Help please..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:04

Kunnen het geen horzeleitjes zijn??

Mijn shetje had dat vorig jaar ook, die heb ik er gelijk helemaal afgekrabt, maar ze zaten inderdaad ook op zijn huid.
Ik heb ze er gelukkig allemaal afgekregen, en hij heeft verder nergens last van gehad.
Het waren een soort kleine balletjes allemaal, ik weet niet of die van jouw er ook zo uitzagen?

BiondaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:37

Horzeleitjes is om deze tijd van het jaar kan niet. Dat is alleen in het najaar. Er zijn nog geen eens horzels. Het zou schimmel kunnen zijn. Dat ontstaat als korstjes, als je die weg krabt ontstaan kale plekjes die ook kunnen bloeden. Het beste is dan het paard te wassen met een Imaverol oplossing en alle spullen van haar te wassen en iedere keer je handen te wassen want het is besmettelkijk. Ook voor andere dieren en zelfs mensen. Laat er wel even iemand naar kijken of het echt schimmel is.
Succes

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:04

Ik moet dinsdag de dierenarts toch bellen voor de entingen, dus als die dan snel komt laat ik die er meteen naar kijken en ik vraag er meteen even naar.
Morgen maak ik even foto's.

Het waren inderdaad een soort bolletjes. Hard heel raar.
Hier vliegen nu al van allerlij beesten rond die er nog niet eens horen te zijn. Ik weet niet hoe horzels eruit zien *dom*.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:13

Ik heb ook al een paar horzels gezien hoor, dus dat zou best kunnen.
Mischien zijn ze er bij jouw nog niet BiondaMax, maar hier zijn ze er helaas wel al...

Maar inderdaad, wacht anders de DA even af, die kan je een gerichte behandeling geven..
Succes en ik wacht de foto even af...

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 13:25

Ja dat dacht ik ook al, k maak me er iig nog niet echt zorgen over. of ik moet reddy zo met een nog grotere plek aantreffen.
Maar k ga zo naar der toe en dan maak ik foto's.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 13:52

denk ook eerder steken / beten van een insect, dat geeft bultjes en kunnen ook korstjes op komen en die korstjes kun je er idd van af krabben.
Niet elke pony is er even gevoelig voor.......

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:24

Okeej, nou bedankt allemaal.
Morgen komt waarschijnlijk de dierenarts toch voor haar enting, dus laat ik hem er meteen naar kijken.
Ze heeft er verder geen last van gelukkig je mag er gewoon aan zitten en als ik met een harde borstel er over ga laat het gewoon los.. Haar wondje heelt iig netjes, dus dat levert geen problemen op.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 14:59

Nou de da is net geweest voor reddy der enting. Ging er beetje anders dan ik had verwacht aan toe.

De da kwam haalde een spuitje deed spuitje in reddy (eerst eventjes schoongemaakt niet goed ofz) en klaar, en toen kreeg ik me boekje terug maar stond niet in wanneer ik het weer moest herhalen dus ik vraag het even zegt ie ja ent maar gewoon met alle andere paarden mee. Dus volgendjaar weer. Terwijl ze sinds maart vorig jaar niet geent is, dus dan zou je toch weer basis enting krijgen ?
Het zal wel. Even nog gevraagt naar die plek enige wat ie zei is: Hoef je niks aan te doen.
Ik weet dus nog niet wat het is. Beetje vreemd hoor.

Buster paardje met extreme exceem, was ie zo mee klaar. hij had een spuitje gehad en zijn baas kreeg een hele medicijnkast zowat in zijn handen.
Ik vond het een beetje vreemd.

Krijg de rekening thuis gestuurd dus ben benieuwd hoeveel het kost. De voorrij kosten worden door 3e gedeelt, want er waren 3 mensen die een da nodig hadden, dat is wel fijn Lachen
Maar goed aan die plek hoef ik dus niks te doen, en enten hoeft pas volgend jaar weer :s

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:38

Tsja ik vind dat hij je wel wat beter had mogen voorlichten hoor. Zeker die gene die de halve apotheek thuisgestuurd krijgt. Mijn DA legt altijd netjes uit wat ik moet gebruiken. Hoe ik het moet toedienen, hoevaak etc etc.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:18

Basisenting hoeft niet hoor,gewoon weer afspreken als de andere paarden geent worden.Alleen als je wedstrijden rijdt of gaat rijden kijken ze hoelang er tussen de entingen zit en moet ie nog een keer extra terug.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:43

Dat dacht ik dus ook, volgensmij heeft hij wel beetje uitgelegt aan die gene met het exceem paardje hoe en wat, want die man moest even meelopen naar de auto. maar toch, en veel tijd nam ie er niet voor. Eerst dat exceempaardje, heb het niet echt gevolgt maar daar was ie met 5 a 10 min klaar mee. Toen ik, niet eens voorgesteld ofz, alleen van ja wat moet ze? ik: ja ze moet geent worden. Basisenting ofz. Okeej ik ga het even pakken. even beetje schoongemaakt *was net onder de plek waar die gekke korstjes zaten Verward * en toen spuit erin en klaar, nog even gevraagt naar die plek, ja daar hoef je niks aan te doen.. mm okee Verward heb niet eens duidelijk kunnen laten zien wat het nou was maar goed.
Entingsboekje gegeven kwam ie mee terug stond geen herhaaldatum in. nou best, toen ander paardje wat behoorlijk kreupel liep. was ie met een kwartiertje mee klaar.

Iedereen op stal gebruikt die dierenarts en is tevreden over hem, maar ik heb toch me twijfels bij hem hoor. Volgende keer laat ik denk ik toch me eigen maar komen. die is enorm eerlijk en neemt echt de tijd ervoor.

Maja ze is iig van het enten af voorlopig, en hopelijk voorlopig geen da nodig haha.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 22:07

Nou ik heb nu ook een plek ontdekt bij der buik waar de singel zit. daar zit het zelfde. alleen is deze plek beetje kaaltjes.
Heb nog aan mensen op stal gevraagt of hun het misschien wisten wat het kon zijn, maar hun wisten het ook niet.
Even verteld aan een vreindin dat de da was geweest en wat ie had gezegt en toen raadde ze me haar da aan, even gebabbeld met wat mensen die haar ook hadden en ben er best enthousiast over.
Dus waarschijnlijk toch de da even bellen en dan die andere dus. Want tsja, het wilt niet weg. ze heeft er geen last van maar toch, ik wil wel graag weten wat het is. Ik ga morgen die plek even goed wassen met water. En dan nog even paar dagen aankijken. als het niet weggaat dan bel ik toch de da even op.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:17

Welke dierenarts heb je?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:04

Citaat:
nou best, toen ander paardje wat behoorlijk kreupel liep. was ie met een kwartiertje mee klaar.

Was ook lang genoeg, heb in de loop der jaren al zelf behoorlijk wat ervaring opgedaan met Onassa, dus wist zelf eigenlijk al wel wat me te doen stond.
Maar als je niet tevreden bent met de da, moet je gewoon een ander nemen.
Ik ben zelf altijd wel erg tevreden over De Groot.
Hij heeft ook een andere da in zijn praktijd, die heet Bert, nog een jonge knul volgens miij en die vind ik fijner, die neemt idd wat meer tijd voor als je vragen hebt.