Wolfs-Tanden en geirriteerde Slijmvliezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Wolfs-Tanden en geirriteerde Slijmvliezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 18:20

N.a.v de klinische keuring een paar weken terug kwam naar boven dat mijn haflinger wolfstanden heeft.
Op het moment (en daarvoor) van de keuring had ze daar geen last van, maar de laatste week twijfel ik toch, ze doet moeilijk met het bit indoen, daarom rijd ik haar met halster (voor de zekerheid).
Haar slijmvliezen in de mond zijn lichtelijk geirriteerd en lijkt op een hangend rooster, wellicht staat dit in verband met de wolfstanden?
De Da adviseerde om er niks aan te laten doen, zollang ze er geen last van heeft, maar het lijkt nu toch het geval.

Wie heeft er ervaring met het weg laten halen hiervan? en hoe herstelde je paard?

Alvast bedankt!

Renske_

Re: Wolfs-Tanden en geirriteerde Slijmvliezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:28

om diezelfde reden heeft mijn paard ze nu dus niet meer Knipoog

ff dagje of 3-4 niet rijden en geen scherpe dingetjes laten eten, zoals muesli, 1e dag heb ik de brok beetje natgemaakt(pulp of slobber voerne kan ook) en verder niets aan het handje Haha!

niet iedereen kan er alleen tegen om te zien hoe ze weggehaald worden(he griebels Schijnheilig ik ging mee toen die van haar paard eruit ging ik heb alles gezien en hem vastgehouden, moniek niet Knipoog )
maar ach, dat heb ik zelf dus met ziekenhuizen, wordt spontaan bveroerd als ik daar binnenkom Knipoog

maar ik zou ze dus zeke weg laten halen, ff een paar dagen niet rijden en het geneest vrij snel hoor, das het voordeel van een wondje(in dit geval 'gat' ) in de mond Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 18:37

Renske20 schreef:
om diezelfde reden heeft mijn paard ze nu dus niet meer Knipoog

ff dagje of 3-4 niet rijden en geen scherpe dingetjes laten eten, zoals muesli, 1e dag heb ik de brok beetje natgemaakt(pulp of slobber voerne kan ook) en verder niets aan het handje Haha!

niet iedereen kan er alleen tegen om te zien hoe ze weggehaald worden(he griebels Schijnheilig ik ging mee toen die van haar paard eruit ging ik heb alles gezien en hem vastgehouden, moniek niet Knipoog )
maar ach, dat heb ik zelf dus met ziekenhuizen, wordt spontaan bveroerd als ik daar binnenkom Knipoog

maar ik zou ze dus zeke weg laten halen, ff een paar dagen niet rijden en het geneest vrij snel hoor, das het voordeel van een wondje(in dit geval 'gat' ) in de mond Lachen

Als ik het goed begrijp is het paard plaatselijk verdoofd en niet onder narcose gebracht?
Mijn da haalde dit aan (narcose) omdat het vaak blijkt dat die tanden zo muurvast zitten dat ze je er moeilijk uitkrijgt en het paard dus beter onder zeil kan.
Mag ik vragen wat je kwijt was voor deze "ingreep"?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:13

ik was nog geen 100 euro kwijt(incl verdoven en de haken vd kiezne vijlen etc )

plaatselijk goed verdoofd en 2x een algehele sufmaker ingespoten, en dan wrikken maar tot ie eruit is....

heb dit door een DA laten doen die ook gediplomeerd Paardentandarts is, had er dus alle vertrouwen in, en is ook super gegaan!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:30

Ik heb dezelfde ervaring als Renske.
Bij mijn pony is er vrij veel aan het gebit gedaan en waren de 2 wolfstanden het simpelste.
Alles onder sufmakers en pijnstillers en zonder al te veel protesten. Ik was 150 euro kwijt.