Hoi,
Mijn paardje is nu alweer meer als een jaar goed en dan weer slecht.
Ze heeft 4 mnd stilgestaan door uitglijder in de wei (LA kalk), na 2mnd opbouwen een schiefel, 2 weken stilstaan, weer opbouwen en toen weer mok (zo hevig binnen 2 dagen dat ze kreupelde en olifantenvoet had), nu ben ik weer beetje op gang en naast het feit dat mok nog niet over is (been wel volledig koud en niet dik) en ze zichzelf weer raak heeft getikt (waar ze wel wat last van heeft) is haar schiefel RV iets groter geworden en volgens mij ook wat gevoeliger.
De schiefel is van jan/feb. Kan deze dan nu nog steeds ineens gaan reageren? Ik dacht dat het een schoonheidsfoutje zou blijven. Ik weet ook zeker dat het hetzelfde schiefeltje is.
Ik rij altijd met bescherming! (het zit dus op plek onder peesbeschermers).
Ik heb nu maar weer gekoeld (met spons, want tsja die mok moet droog blijven) en doblene gel erop gesmeert (werkt meestal alleen als het net is gebeurt en gaat het groter worden tegen).
Ze loopt alleen wat gevoelig in de eerste 15-20min stappen (niet in stap, maar als je meteen aandraaft).
Ik doe nu wel rustig aan, maar wil haar wel in beweging houden (ze is enorm dik door alles en krijgt snel koliek, dus eff snel voer aanpassen zit er niet in).
Heb gisteren lang stuk gestapt (40min) op harde ondergrond (haar achterbenen & LV waren opvallend dun en ijskoud), en vandaag 40 gereden en toch wel wat gedraaft (omdat je dus normaal wel met schiefel kan rijden).
Groetjes Tamara
De DA is al 10000en keren geweest, maar niet voor dit. Mijn ouders geven de moed op door alle hoge rekeningen (we zijn uitgebreid verzekerd, maar heel vaak 25% betalen is veel! Vorig paard heeft ook jaar stilgestaan en uiteindelijk moeten verkopen als fokmerrie) dus wil niet meteen weer de DA erbij halen.