Last van bultjes op zn rug =|

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elsemieke

Last van bultjes op zn rug =|

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 13:14

Heey, mijn Fjord heeft altijd als hij in de wei staat (en trouwens ook als die in de winter op stal staat.. met deken op =|) hele veel last van allemaal bultjes op zn rug + schouder.. ik zelf denk dat ut iets in de geest van vliegen zijn ofzo Verward maar goed, het is maar een idee.. en verder zou ik echt nix kunne bedenke.. zijn er mischien mensen die hier ook last van hebben.. of iig dat ut paard van die mensen er last van heeft Nagelbijten / Gniffelen want dan zouk graag willen weten wat het is, en wat ik er aan kan doen! Terra heeft er zelf niet echt veel last van ofzo, helemaal neit zelfs.. maar het kan nooit gezond zijn denk ik.. en het ziet dr ook nog een sniet egt netjes uit!

kizz_rianne

Re: Last van bultjes op zn rug =|

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:35

Het kan komen door insecten, maar door stress kunnen er ook bultjes ontstaan. Of het is een alergische reactie. Als je het niet vertrouwd, zou ik de dierenarts bellen. Lachen

ikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:40

hoi,

de bultjes kunnen ook ontstaan door een overvloed aan eiwitten (dit kunnen ze krijgen door teveel gras te eten)

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:28

@ ikkee dat kan het niet zijn, want Elsemiekje zet haar fjord in de winter op stal en dan heeft 'ie ook last van bultjes

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:34

Mijn paard heeft ook bultjes op zijn rug.
De vorige eigenaars vertelden dat hij allergisch is voor bepaalde wasmiddelen.
Het is iig geen schimmel (hij is gekeurd)
Door deze bultjes zijn bij hem huidziekten nu uitgesloten van de verzekering, zodra de bultjes weg zijn kan ik een verklaring van een veearts opsturen en worden huidziekten alsnog verzekert.

Ik denk dat het bij mijn paard iid allergie is. Hij heeft er trouwens geen last van.

Jouw paard heeft het ook op z'n schouder, dus allergie zal het wel niet zijn. (of hij heeft een deken op? dan kan het natuurlijk wel allergie zijn voor de deken of het middel waarmee de deken gereinigd is.

japsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:37

het kan wel een eiwitoverschot zijn. door te veel kuilvoer bijvoorbeeld. volgens mij kan eht geen kwaad

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:07

hoii, ik ken het probleem. Bier (1 blikje per dag door zijn voer) en een flinke scheut zonnebloemolie door het voer helpt!! Probeer het eens en laatm e weten hoe het afloopt!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:41

alexandra15 schreef:
hoii, ik ken het probleem. Bier (1 blikje per dag door zijn voer) en een flinke scheut zonnebloemolie door het voer helpt!! Probeer het eens en laatm e weten hoe het afloopt!

ik ga ut morgen gelijk uitproberen... aangezien mn dikkerd alles lust.. vint die ut vast geen probleem.. Haha!