1. dunne wand
2. slecht groeiende hoef
iedere keer kon er nauwelijks wat van de voet vanaf gehaald worden , waardoor de ijzers er iedere keer wel weer onder zaten, maar het bleef spannend. En als het dan mis ging dan waren de voeten ook weer meteen een grote puinhoop. Zonder ijzers was geen optie. Heb ik ok geprobeerd.
Eindelijk vertelde mijn smidt me: mjet ik heb eindelijk iets gezien wat bij iemand werkt. Het is wel duur en te krijgen bij de veearts.
Mijn smidt is van de nuchtere en heeft me altijd gezegd mijn geld maar niet te besteden aan dingen waarvan hij nog nooit had gehoord dat het werkte en het beter in mijn zak te houden.( en natuurlijk deed ik dat toch niet
)Dit is dus Kerabol. na 8 weken toen de smidt kwam kon hij er al een klein randje afhalen, maar het was nog winter en dan groeit het niet hard en bij haar dus niks, dus dit was al een verbetering.
Nu had ik na 6 weken helaas de ijzers al op, dus voelde de bui al hangen... maar zo waar een flinke cm kon er af. Ik stond vol verbazing te kijken en mijn smidt ook.
Ze heeft nog nooit zo mooi op de ijzers gestaan als nu. En ik hoop dat nu eindelijk alle ellende voor bij is.
voor info.. PB me gerust, maar ik wilde dit gewoon delen omdat ik denk dat er wel meer mensen zijn met paarden en probleem voeten.