eindelijk het middel tegen slechte hoeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mjet

eindelijk het middel tegen slechte hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 23:02

Ik ben al jaren aan het tobben en heb echt van alles geprobeerd wat er op de markt is. Ik heb 2 problemen met mijn fjord:
1. dunne wand
2. slecht groeiende hoef

iedere keer kon er nauwelijks wat van de voet vanaf gehaald worden , waardoor de ijzers er iedere keer wel weer onder zaten, maar het bleef spannend. En als het dan mis ging dan waren de voeten ook weer meteen een grote puinhoop. Zonder ijzers was geen optie. Heb ik ok geprobeerd.

Eindelijk vertelde mijn smidt me: mjet ik heb eindelijk iets gezien wat bij iemand werkt. Het is wel duur en te krijgen bij de veearts.
Mijn smidt is van de nuchtere en heeft me altijd gezegd mijn geld maar niet te besteden aan dingen waarvan hij nog nooit had gehoord dat het werkte en het beter in mijn zak te houden.( en natuurlijk deed ik dat toch niet Lachen )

Dit is dus Kerabol. na 8 weken toen de smidt kwam kon hij er al een klein randje afhalen, maar het was nog winter en dan groeit het niet hard en bij haar dus niks, dus dit was al een verbetering.
Nu had ik na 6 weken helaas de ijzers al op, dus voelde de bui al hangen... maar zo waar een flinke cm kon er af. Ik stond vol verbazing te kijken en mijn smidt ook.

Ze heeft nog nooit zo mooi op de ijzers gestaan als nu. En ik hoop dat nu eindelijk alle ellende voor bij is.

voor info.. PB me gerust, maar ik wilde dit gewoon delen omdat ik denk dat er wel meer mensen zijn met paarden en probleem voeten.

Missouri

Re: eindelijk het middel tegen slechte hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:17

Kerabol... das toch van Equistro?

Ik zweer bij dat merk Ja

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 23:35

yep is van equistro. Ik had nog nooit er van gehoord

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:39

Ik gebruik al heel lang produkten van Equistro. Super E, Betamag 12, Betamag Forte, Booster...

Is echt een van de weinige merken waarvan ik denk "nou zeg, het werkt écht!" Haha!

Stookly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:16

Sinds half januari staat m'n paard niet meer op ijzers en dat GING goed, totdat de hoefsmid onlangs meldde dat m'n paard vooral achter een dunne hoefwand heeft. Hij wilde er nog even tegenaan kijken, maar het wordt nu kritisch. Er moeten dus weer ijzers onder (die blijven wel goed zitten). Ik ben dus sinds kort op zoek naar een middel dat de hoefwand versterkt (breder maakt). Wie heeft er ervaring met ProHorse Hoefmix Speciaal? Doe je Kerabol door het voer? Waar is het te krijgen? Heeft het inderdaad een verbredend effect op de hoefwand of wordt er gewoon meer hoorn aangemaakt? M'n smid zei me dat ik er voor moest waken een middel te kopen waardoor er wel meer hoorn wordt aangemaakt, maar wat de hoornkwaliteit niet ten goede komt (grovere structuur, dichtheid neemt af).

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:01

waar is dit spul te verkrijgen ?

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 21:31

kerabol is te krijgen bij de dierenarts. Kerabol is vloeibaar en je doet het door het voer heen.
Of de wand dikker en breder wordt kan ik nog niet zeggen omdat eerst de oude hoef uit moet groeien, maar de kwaliteit verbetert zich nu al.

wbt dikkere wand.... ik hou jullie op de hoogte.

Hier is de link van de site van de maker van Kerabol

http://www.equistro.de/fla/

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:50

Zou je mij misschien de prijs willen door PMen??
Dan kan ik eens vragen aan mijn DA of hij het kan leveren.