wie kan mij helpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leonaaaah

wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 20:43

hallo,

Ik heb een vraag aan iedereen.
Mijn paard heeft in de koudere periodes van hetjaar altijd last van een waterige uitscheiding. deze komt niet voor bij het ontlasten maar gewoon tussendoor.
De docter wil medicatie toepassen, maar omdat ze al redelijk zwak is wil ik dit liever anders aan pakken door te vragen of iemand misschien weet wat de oorzaak daarvan is.
Zou het eventueel een schimmel kunnen zijn? Want het zijn geen verstoppingen in de darmen daar zij we al achter. Door wormen komt het ook niet.
Mijn merrie heeft dit nu al voor de 2e winter ze is 9 jaar oud. Het is nu weer weg maar het was er wel weer deze winter en het is iets in de oranen wat ook te merken is aan de spanning van haar buik.
Als iemand mij zou kunnen helpen zou dat echt supr handig zijn!!!

mvg Leon

juno1

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 00:25

Ze is 9 jaar en al redelijk zwak ?
Waar is ze dan zwak door, wat mankeert ze nog meer dan die harde buik en een afscheiding.
De medicatie, is dat dan penicilline die hij wil geven en op welke medische grond ofwel wat denkt de dokter dan dat het is.

Wat denk je dat wij hier kunnen doen, wij zijn geen artsen ( ook al blijken velen dat te denken ) en hebben geen zicht op wat eruit komt of haar toestand.
Wat wil je voor advies, kruidendrankjes, kuurtjes of raden naar de samenstelling van wat eruit komt.

Denk dat bij het iets mankeren van een dier je ten alle tijde op een arts moet afgaan, niet het advies van tig leden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:18

hoe ziet haar ontlasting er verder uit?
is het ook hard?

ik zou dan eerst verband gaan zoeken in de voeding....
kan een allergie zijn voor iets wat ze in de winter krijgt, met name brok, en muesli's.
laat deze eens een tijdje weg en kijk wat er gebeurt.
maar aan de andere kant kan het dus misschien okk zijn dat ze in de winter ene tekort aan een bepaalde vitamine of mineraal heeft wat dit weer veroorzaakt..

kan een prop zijn die ergens zit in de darmen of anus, waardoor er dus vocht achter blijft hangen die dan later wegsijpeld en die jij dan ziet.
maar dat klinkt weer niet logisch want dan zou dat ook in de zomer zo moeten zijn.

als er een aandoening is dan zie je die altijd denk ik,en niet alleen in de winter.
dit lijkt me echt een geval van voeding of voedingsallergie.
ook tanden kan een oorzaak zijn, bij niet goed kauwen van hooi ofzo?

kan best veel zijn maar denk toch dat het ergens bij de voeding zit.
in elk geval wel goed contact houden met de veearts

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:27

Kan te maken hebben met de blinde darm. Een paard bij mij op de manege had hetzelfde. Is voor onderzoek naar Utrecht geweest en heeft medicijnen gehad.

leonaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 20:02

Ze heeft verder een goede ontlasting.
maar alleen dat blijft, en verstopping is het niet. Dat hebben we al na laten chekken. Ik heb deze winter onder veel discussie de silo weg gekregen zodat ze hooi eet wat het het al duidelijk verminderd(eerst was er echt om de paar minuten en nu nog maar een keer in het half uur maar het is toch weer door blijven gaan.)
Dus had ik zoeits van ok.. misshcien kan iemand bij bokt me helpen als ie toevallig zoiets heeft meegemaakt.
De docter wil meestal dan gewoon maar wat rustgevende mediceinen geven die de darm rust geven maar dat lost de oorzaak niet op, daarom wil ik dat niet.
Het krachtvoer is echt goed en ze krijgen nog extra mineraal voer voor de vitaminen. verder eigen gemaakt hooi(hier zou het misschien kunnen liggen) en silo die gekocht word maar die ze dus nu niet meer krijgt en met de wei gaat het ook meer weg.