kreupel.. mijn schuld??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wisja

kreupel.. mijn schuld??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 18:46

mijn vzpony loopt nu dus kreupel.. ik vond haar donderdag al niet helemaal lekker lopen maar je zag er niks aan dus ik dacht dat het door de wei kwam.. maar toen ik gister in mijn les kwam liep ze dus linksom heel erg kreupel .. het was dus haar linkervoorbeen.. nou ik ben dus naar huis gelopen met me pony en thuis afgespoten enzo.. maar aan de buitenkant van der linkervoorbeen was dus de kroonrand warmer dan aan de andere kant.. maar de eigenaar was er niet dus ik heb haar terug gezet in de stal en vandaag ben ik naar hem toe gegaan gezegd wat er aan de hand was en verteld dat hij niet met de kar mocht.. nou hij vond het niet echt leuk dat hij niet met de kar mocht maar hij kon er wel mee leven zeg maar.. maar toen begon hij dus ineens dat het mijn schuld was omdat ik ermee in de wei rijd en volgens hem is heel de wei een en al hobbel.. nou ik rijd zowiezo al op de platte delen zeg maar en er zijn bijna geen hobbels enzo.. en al helemaal geen kuilen etc.. maarja mijn vraag is dus.. is het nou echt mijn schuld?? en wat kan het zijn?

Renske_

Re: kreupel.. mijn schuld??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:35

nee hoor dit is wrsch helemala niet jouw schuld, als de hoef wat warm is dan krijgen die van mij 9 vd 10x een hoefzweer
hoefzweer ontstaat makkelijk als ze een zoolkneuzing hebben gehad of bv hard op een steentje ofzo hebben gestaan.
als het idd ene hoefzweer is kan je het beste de smid laten komen, die zijn net iets handiger in het opensnijden dan de gemiddelde DA Knipoog

maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn, dat kan ik hier vanaf de pc natuurlijk niet zien, kijk het even aan, afspuiten is eigenlijk altijd wel goed, en wordt het plotseling erger of duurt het te lang dan even de DA laten komen

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 22:01

oke dank u:)

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 11:53

naja het is dus geen hoefzweer ze loopt nu gelukkig weer goed:)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:00

gelukkig maar, dan had ze zich wrsch gewoon verstapt Lachen

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:31

ja maar het was wel heel raar want het was wel warm enzo maar ze had geen pijn want ik mocht er gewoon op drukken en overheen enzo en ze wou zelf graag lopen enzo maar ze mocht van mij niet harder als stap:P maar normaal als ze ergens last van heeft en ik kom eraan dan gaat ze wel naar achter slaan enzo

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:30

agja paardenbenen soms Knipoog ik dacht dat mijn pony peesklap had, bijna de da erbij gehaald en toen plots was het over!(gelukkig)

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 20:32

Lachen dat is wel beter zeg maar:P