Mijten vermijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Mijten vermijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 16:31

Vorig jaar heeft mijn paard enorm last gehad van mijten op zijn onderbenen, enorme dikke benen, wat uiteindelijk mok is geworden. Kent iemand een spul waarmee je mijten vermijden/voorkomen kan? Dank jullie

jeanie

Re: Mijten vermijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:03

Mijn paard (tinker) heeft ieder jaar wel een keertje last van mijt.Ik behandel haar sokken door eerst te wassen met betadine shampoo dit even in laten trekken en goed uitspoelen.
Daarna helaas is het uit de handel maar ik heb nog een fles sebacil.Een paar druppels in een laagje water in de emmer is genoeg.Ik draag dan wel plastick handschoenen.Spul is behoorlijk giftig.Dit niet afspoelen. Als het mok wordt dan ook de mokplek insmeren met mokzalf van de da.Dit ritueel doe ik 3 x per week en dan is het binnen 2 weken weer goed.verder stap ik iedere dag door het zeewater maar dan heb je wel een zee nodig Knipoog .
Probeer bij de DA of hij nog een flesje sebacil heeft vraag anders naar een alternatief.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:07

Duvel heeft twee jaar geleden een mijtinfectie aan zijn achterbenen gehad. We hebben toen van de dierenarts Otiderm gekregen, dat wordt gebruikt voor oormijt bij honden en katten. Hiermee allen aangetaste plekken ingesmeerd en je zag de benen beter worden. Na twee weken was geloof ik alles weg.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 11:36

Bedankt voor de tips. Als ik het goed begrijp was je eerst de benen van je tinker met betadine shampooo, goed afspoelen en daarna doe je water vermengd met Sebacil op de plekken? Moet je dit giftige spul inderdaad echt niet eruit spoelen?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:09

Klopt, sebacil oplossen in water, en daar de benen mee behandelen. Niet uitspoelen.
Ik stond er eerst ook een beetje sceptisch tegenover, maar het werkt.