jeuk alleen aan achterbenen, wie weet raad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

santie

jeuk alleen aan achterbenen, wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:43

mijn tinker ruin heeft verschrikkelijke jeuk aan zijn achterbenen, hij staat ook echt met zijn ene hoef aan zijn andere been te krabben, verder heeft hij nergens jeuk, de da heeft ook al gekeken, en kan eigenlijk niets bijzonders vinden, hij denkt ook niet aan exceem oid, hij heeft ook geen wondjes, plekjes, bultjes, of beestjes aan zijn benen, en is altijd op tijd ontwormd. vanmiddag heb ik zijn benen gewassen met kerato ( zwavel) shampoo, dit lijkt wel ietsje te helpen, maar graag zou ik willen weten wat het zou kunnen zijn, dan kan ik het ook beter behandelen, want dit is voor hem natuurlijk heel naar, heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn.

alvast bedankt
Sylvia

_June

Re: jeuk alleen aan achterbenen, wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 01:13

Mijn Fries heeft dat ook!
De DA zei dat het in die sokken vaak 'broeit' en dat dat de jeuk veroorzaakt. Verder niets ernstigs en ze hebben het vaak maar met tijden...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:25

hoihoi,

mijn tinker had dat ook ! je moet zo ie zo elke week zijn benen even met betadine wassen! en elke dag even afspuiten maar wel goed de benen drogen anders krijg je mok!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:08

wat je kunt doen is dit:

haal bij de apotheek een fles selsun shampoo, dit is speciaal voor mensen te gebruiken bij:
> - schilfervorming op de hoofdhuid als gevolg van overmatige > talgafscheiding
> - oppervlakkige schimmelaandoening van de huid.

op de fles staat wel hoe je het moet gebruiken, werkt heel goed!!!

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:48

Paarden met behang aan de benen (friezen, tinkers) hebben snel last van mijt. Die voelen zich nu eenmaal lekker in de warme omgeving tussen de haren......... Het hoeft niet aan alle benen tegelijk voor te komen.
Ik heb altijd geleerd: een fries (of ander paard met behang) met jeuk heeft mijt tot het tegendeel bewezen is, ik zou je DA nog eens een huidafkrabsel laten maken........