Hallo!
Ik ken inmiddels meerder paarden (ook zelf op stal gehad) waarbij er een chipje bij voorbaat operatief is verwijderd, om maar uit te sluiten dat het paard er ooit nog last van zou kunnen krijgen. Dit is bij alledrie goed gegaan, geen enkel probleem en je ziet er niets meer van. (litteken vind je niet weer terug) Uiteraard brengt elke operatie risico's met zich mee en zijn er altijd uitzonderingen, maar over het algemeen kan de da je heel goed zeggen of het een moeilijke of makkelijke te verwijderen chip is. Ik zou heb dnek ik bij voorbaat verwijderen. (dit kan je ook meenemen in je aankoopprijs)
Ook hebben we zelf een paard verkocht wat bij de keuring ook een chip bleek te hebben en er geen last van had, toen hebben we de kosten voro een eventuele operatie van de prijs afgedaan en het paard verkocht. na anderhalf jaar ging het paard een jaar sukkelen en dat zou uit zijn rug en weet ik waar allemaal vandaan komen volgens haar veearts. Uiteindelijk heeft ze besloten de chip voor de zekerheid weg te laten halen en hij werd beter en heeft nooit meer 1 pas kreupel gelopen. Dus als hij en chip heeft is het niet altijd heel goed te zien of hij daar last van heeft.
Verder ook nog een paard verkocht met chip, zelfde verhaal, en die is tot op de dag van vandaag nog niet geopereerd en heeft er in 3 jaar tijd ook nog nooit last van gehad. Dus veel mogelijk.
Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt!