zucht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fique

zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 15:46

vraagje: de broer van mijn paard heeft zucht. nou is dus alleen mijn vraag of er iemand wel eens gehoord of meegemaakt dat dat bij een ruin voorkwam, want het eigenlijkt typisch iets voor een merrie.

Mireille1970

Re: zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:48

het komt volgens mij alleen voor als de ruin veeeeeeeeeel te dik is (soort vetophopingen krijgt)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 10:36

maar dat is hij dus niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:47

Staat hij bijna 24u/pd op stal?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:40

Zucht is bij mijn weten een (verouderde) benaming voor oedeem. Dit kan optreden als gevolg van een allergie, of als gevolg van stoornissen in de eiwitstofwisseling. Een DA kan (trachten te) bepalen wat de oorzaak is, en daarna bepalen hoe behandeld kan/moet worden. Het optreden van oedeem heeft niets te maken met het geslacht van het paard.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:32

bedankt voor de reacties, maar we zijn er uit gekomen. het was dus heel iets anders (lekkere da dus).
hij heeft waarschijnlijk een trap gehad en dat is doordat hij waarschijnlijk ergens een bacterie bij zich droeg gaan ontsteken, maar omdat het tussen zijn huid en spieren zat kon het niet weg.
nu ondertussen is het open gebarsten en heeft hij een heel gat in zijn huid zitten. hij heeft nog meer kleine ontstekingen waarmee het waarschijnlijk hetzelfde gaat (het moet er dus uit). dus het is nu afwachten en of de antibiotica aanslaat.