Ik heb gister mijn nieuwe paardje opgehaald uit Friesland. Ze is geweldig maar er is één klein probleempje. Toen ik ging kijken had ze vreselijk slechte voorhoeven: lang, plat en linksvoor met een barst. Ze is toen gekeurd en op haar protocol stond dan ook "Behoeft nodig hoefverzorging'. Haar vorige eigenaren hebben dat dan ook heel netjes opgevolgd en toen ik haar op kwam halen stond ze prachtig op haar hoefjes. Nou het probleem: Toen ik haar de trailer uithaalde liep ze al wat voorzichtig. Ik dacht eerst dat ze een beetje stijf was en dat ze gewoon voorzichtig haar nieuwe omgeving in liep. Toen ik haar later van haar stal naar de losgooi bak nam liep ze weer erg gevoelig (gewoon kreupelend voor). In het gras of in de bak was er niets aan de hand en liep ze probleemloos. Ik denk dus dat ze gewoon te kort bekapt is. De hoefsmid heeft waarschijnlijk te erg zijn best gedaan om de hoeven er goed uit te laten zien en de barst weg te werken; hij heeft het dus te snel gedaan. Nou is mijn vraag; hoe los ik dit op? Moet ze eventueel voor ijzers of gaat dat niet helpen? Ik heb ooit eens gehoord van een soort noodoplossing maar of dat werkt. Kortom help!