Ervaring met holistische therapeute Marijke Boinck

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BiancUgo

Ervaring met holistische therapeute Marijke Boinck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 00:08

Hoi allen,

Ik hoop dat er op het bokt mensen zijn die ervaring hebben met Marijke Boinck Holistische therapeute en mij hier hun ervaringen over kunnen vertellen....

Alvast bedankt voor jullie info..

TheSam

Re: Ervaring met holistische therapeute Marijke Boinck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:08

Sorry, de enige vrouwelijke holistische die ik ken is Steffi v.d. Laarse... dus kan je niet verder helpen! Maar kan je niets op Google vinden?

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:04

Ik heb wel eens geprobeerd om contact met haar op te nemen jaren geleden. Telefonisch lukte toen niet, heb haar een e-mail gestuurd waar ik ook geen antwoord op kreeg, toen maar een brief over het probleem van mijn paard waar ik ook weer geen antwoord op kreeg... dat vond ik niet zo netjes. Ondertussen is mijn paard onder behandeling bij Eric Laarakker en daar ben ik dik tevreden over, ik vind het een groot voordeel dat hij ook regulier dierenarts is, dat is Marijke niet.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:17

Ja ik heb hele goeie ervaring met haar. Mijn paard ging erg fijn met rijden, tot ik een middendraf deed en terugnam, paard reageerde niet en ik pak hem wat strenger aan en het was net of hij zich verstapte, ik hoorde wat kraken en paard was opeens katskreupel (3 dgn voor een wedstrijd) nou DA erbij en die dacht dus ook dat hij zich verstapt had. Rust gekregen maar mijn paard ging alleen maar verder achteruit, kon zowat niet in of uit zijn stal komen. Toen ging ik in Elst kijken naar lesdag van Antoine de Bodt en kwam in gesprek met iemand die ook bij haar was geweest. Nu bleek dus ook nog dat ze vlakbij mij woonde en ik nog niet eens aan gedacht had. Dus ik heb haar gebeld want het ging alleen maar slechter (en aangezien ik het al helemaal had gehad met de DA en klinieken) ben ik naar Marijke gegaan. We kwamen eraan en ze had hem nauwelijks aangeraakt of ze zei dat zijn lever en nierfunctie zowat niet meer werkten en daardoor volledig verzuurd is geraakt in spieren. Ook had hij net van te voren problemen gehad met zijn blaas maar dat was op zijn retour. Ze is hem daarna gaan behandelen wel 1,5 uur en paard verbeterde zeker wel wat. Kon je aan gelaat van paard zien. Door middel van haar therapie en homeopatische middelen heeft het tijdje geduurd (het is vorig jaar mei/juni gebeurd en in sept mocht ik erop stappen)maar sinds oktober heb ik de training op mogen pakken en loopt nu weer heel fijn.
Klant van me had ook een pony, die kon zich ook niet meer ontspannen en was erg gevoelig op de rug, als je op zijn billen drukte, zakte pony door zijn benen heen. Zij zijn er ook naar toe gegaan, die had ook hele waslijst. Pony maakte teveel maagzuur aan waardoor deze dus allerlei voedingsstoffen afbrak. Ze moest pony aardappels gaan geven en ander voer en ook homeopatische middelen. Ook via therapie en alles bij elkaar gaat pony ook enorm vooruit en is ze inmiddels ook weer aan het rijden. Ik ben er super over te spreken. Echt een aanrader. Als ze niet goed zou zijn, zou ik het ook eerlijk zeggen, maar dat is dus absoluut niet zo. Hopelijk heb je er wat aan. Informeer anders ook eens naar Draumpje, volgens mij had zij ook ervaring hiermee.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:57

Ik ben er wel eens geweest en was erg verrast over wat zij van paarden te weten kan komen, zelfs dmv een foto.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:59

gabyfedde schreef:
Ik ben er wel eens geweest en was erg verrast over wat zij van paarden te weten kan komen, zelfs dmv een foto.

Ja maar ook via andere personen. Zo kan ze via mij schijnbaar ook dingen vertellen van paarden/honden die ik gezien heb (van foto of in het echt!)

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 19:18

Nou het zit zo...

Woensdag is ze bij mijn paard Ugo geweest omdat ik zie in mijn vorige topic viewtopic.php?f=3&t=389152&hilit= door de dierenarts een beetje met een kluitje het riet ingestuurd werd.

Nou zoals jullie nu hebben kunnen lezen heeft ugo een soort verlamming aan de achterhand waardoor hij op een gegeven moment niet meer de coordinatie over zijn achterhand had..nu is dat in een kleine 2 mnd wel vooruitgegaan.
Maar ik wist dus nog steeds niet wat mijn paard had of heeft ..
Dus een vriendin van mij vertelde over Marijke en ik ben zelf helemaal niet zo holistisch aangelegd en had zo iets oke we kijken gewoon wat het ons eventueel kan opleveren.
Nou goed Marijke komt aan bij mij op stal en ik bied haar een kopje koffie aan bij de stal eigennaar binnen ...we beginnen een gesprek over voeding bij paarden en dergelijke waarop mijn stal eigennaar zegt ik rij nu een paard wat ik niet echt voorwaarts kan rijden kan dit aan het voer liggen??

Nou zegt ze je rijdt meerdere paarden, ja zegt hij klopt zei zegt je rijdt er 3 in de springsport klopt zegt hij één van de drie zegt marijke loopt links niet lekker en wil niet inbuigen en dit is een donker bruine ruin met 2 witte achterbenen en links voor een wit voetje...!!

Nou onze monden vielen open hoe kan ze dit weten??
Dit is idd het paard wat niet helemaal lekker loopt en links niet in wil buigen..nou zegt ze dat komt omdat hij last heeft van een wolfskies!

Nou hierbij had ik zoiets van oke ze kan het echt dingen voelen en bekijken..ik was dus erg benieuwd wat ze nu bij Ugo zou kunnen vinden....

Dus we gingen naar ugo toe en ik zette hem op de wasplaats neer nou zegt ze ik krijg ineens een steek in me lies en hij verteld me dat hij daar pijn heeft en dat klopte ook wel want hij had daar een wondje zitten, ze veteld me dat ugo een paard is wat erg emotioneel is en gauw overstuur kan raken, ze verteld hem ook dat zijn gehele chemische huishouding over de kop ligt en dat hij een lever probleem hebt.
Ze laat mij zijn bovenlip zien en ik ze duidelijk dat deze geel uitgeslagen is en dat deze bij de andere paarden op stal gewoon zachtrose van kleur is nadat ze hem even behandeld hebt met spieren losmaken en magnetizeren laat hij zijn penis hangen en ook hier is duidelijk te zien dat de roze vlekken helemaal geel zijn..ze zegt me dus dat dit duidt op leverziekte (geelzucht voor de mensen)

Ze heeft hem 1.5 uur behandeld en ik heb medicijnen gehad en ze vertelde me dat dit paard absoluut niet atxtisch is en ik moet beginnen om hem weer in de trainig te zetten en te beginnen met los longeren in een bak zonder longeerlijn dus alleen op de stem en dit te beginnen met 5 min per dag en per dag 5 min erbij te doen.
Na 4 weken moet ik bij haar op controle komen met ugo en ik moet dan ook gelijk mijn zadel en hoofdstel meenemen zodat ik hem kan rijden.

Zij verzekerd mij dan ook dat ik met 5 weken weer op hem kan rijden..
Ik hoop echt dat het zo is maar ik heb een beetje mijn twijfels hierover..ligt dit aan mij of zouden jullie hier ook zo over denken?

Mijn vriendin was dus ook geweest en haar paardje had ook geelzucht en de andere van haar had een probleem met zijn waterhuishouding..!

Nou ik denk dat ik het maar gewoon moet aankijken en zien of hij met de loop van de weken vooruit gaat..

Ik hou jullie op de hoogte en zal van de week even een filmpje maken om het resultaalt te zien.

Chawwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:40

hoi hoi!
ik ben ook sinds kort bij een holistische dierenarts en heb even verderop op medisch een topic gezet: ervaring met holistische dierenarts Eva Keeman en Eric Laarakker
Daar staan veel reacties op en ook mijn verhaaltje, wellicht interessant om te lezen, is wel andere arts, maar ook holistisch, ik stel me voor dat het vergelijkbaar is

succes met je paard en hou ons op de hoogte als je wilt, ik ben reuze benieuwd

enne, waar woont Marijke dan??

Grrr rChawwa

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:08

Chawwa schreef:
hoi hoi!
ik ben ook sinds kort bij een holistische dierenarts en heb even verderop op medisch een topic gezet: ervaring met holistische dierenarts Eva Keeman en Eric Laarakker
Daar staan veel reacties op en ook mijn verhaaltje, wellicht interessant om te lezen, is wel andere arts, maar ook holistisch, ik stel me voor dat het vergelijkbaar is

succes met je paard en hou ons op de hoogte als je wilt, ik ben reuze benieuwd

enne, waar woont Marijke dan??

Grrr rChawwa

Hoi Chawwa,

Klopt ik heb jou verhaal ook gelezen en aan de hand van jou verhaal ook een beetje dit topic opgestart om erachter te komen of er meer mensen bij Marijke geweest zijn en wat hun resultaten zijn..
Ik denk ook wel dat het vergelijkbaar is..maar je weet het nooit!

Marijke komt uit Babylonienbroek * Noord Brabant*

Zal ik zeker doen..

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:04

BiancUgo schreef:

Nou ik denk dat ik het maar gewoon moet aankijken en zien of hij met de loop van de weken vooruit gaat..

Je moet niet teveel vooruit denken, maar gewoon naar je paard blijven kijken hoe hij zich gaat gedragen, of hij chagrijnig is, down is en dat soort dingen, zowel op stal als dat je met hem gaat werken via longeren. Als je verbetering ziet, dan gaat het goed. Maar je moet niet teveel stilstaan bij het holistische gebeuren. Wij kunnen dat toch niet bij. Probeer nuchter en realistisch te blijven. Ze heeft zich al kunnen bewijzen doordat ze het verhaal vertelde van paard wat problemen had, en dat het verhaal klopte. Die ervaring heb ik ook mogen meemaken! Blijf relax en probeer het gewoon en komt echt wel goed met je paard.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:20

Mijn ervaringen met Marijke zijn ook erg goed Ja . Ik heb naast de revaring van haar behandeling van mijn eigen paard ook stage gelopen bij haar nav mijn opleiding tot natuurgeneeskundig veterinair.

En ik heb dingen gezien en gehoord waar je steil van achterover slaat. De meeste mensen die ik daarna nog een keer heb gehoord of gesproken zijn erg tevreden over het resultaat. Dat resultaat was er soms niet direct of binnen een week, maar kwam wel. Sommige zullen zeggen, dan was het zonder behandeling waarschijnlijk ook wel gekomen. Misschien wel, mischien niet. Maar ik vind haar in ieder geval goed werk doen!

Het enige nadeel is inderdaad soms de bereikbaarheid van Marijke....