Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
angela88 schreef:Misschien toch de hoefsmit weer laten komen???
Ik vind het erg raar dat een paard met ijzers gevoelig loopt. Omdat de hoef immers helemaal geen contact meer maakt met de bodem door de ijzers, maakt het ook niet uit op welke ondergrond je gaat lopen (tenzij je over hele grote scherpe stenen loopt).
Misschien heeft de hoefsmit een nagel verkeerd geslagen? Dat zou wel een reden voor de kreupelheid kunnen zijn. Als je paard problemen krijgt door de ijzers (ingescheurde hoeven bijv) dan zou ik toch eens overwegen om je paard even niet te laten beslaan. Door het beslaan groeit de hoef minder snel en wordt de kwaliteit van de hoef minder, hierdoor scheurt de hoef gemakkelijker. Meestal wordt dit probleem steeds erger, zodat ijzers op den duur niet eens meer mogelijk zijn (hoeven moeten te kort bekapt worden, scheuren alsnog in, moeten nog korter bekapt worden, enz.)
Maar misschien zit er alleen een nagel in de weg. Ik zou de hoefsmit er weer bijhalen.