Bindweefsel achtergebleven na kneuzing in de knie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MiepprinZ

Bindweefsel achtergebleven na kneuzing in de knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 11:24

Mijn paardebeest heeft drie weken geleden zijn knie gekneusd.

Inmiddels is hij van de medicijnen af maar hij is nog steeds wat onzuiver, niet kreupel, niet rad maar op de volte linksom trekt hij iets.

Ik heb vanmorgen met de DA contact gehad en die zei dat er door de kneuzing waarschijnlijk wat bindweefsel was ontstaan wat nog stijfheid veroorzaakt. Ik moet nog gewoon wer gaan rijden en over 2 weken moet het over zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Jantien

Re: Bindweefsel achtergebleven na kneuzing in de knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:29

Daar ben ik het niet per direct mee eens.
Laatst nog een paard, ook een hevig verstuikte knie, waarschijnlijk een klap er tegen gehad, of uitgegleden oid. Was na het initïele herstel ook net nog niet helemaal lekker. Toen bleek uit de scan dat het gewrichtskapsel nog niet helemaal hersteld was.
Door nog 2 weken langer door te gaan met het stapwerk op lange rechte lijnen is hij weer helemaal hersteld. Wanneer dat paard weer gewoon aan het werk was gezet, onder het mom van, het is wat stijvigheid, dan was hij nog veel harder kapot gegaan.

Semra

Re: Bindweefsel achtergebleven na kneuzing in de knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:54

Mijn 5-jarige merrie heeft vorig jaar ook zoiets gehad aan haar knie, la.

In eerste instantie was ze onregelmatig, niet echt heel kreupel. DA laten kijken en we vermoedden een OCD. Dus foto's gemaakt. Niets op te zien.
Maar er zat echt een bult op haar knie, op de knieschijf.

Toen zijn ze, min of meer op goed geluk, gaan opereren.
Ze hebben er een verbindweefselde bloeduitstorting uitgehaald.
Omdat ze in die knie aan het snijden zijn geweest, en ook in de kniebanden, is ze heel snel stijf op die knie. Dit blijft volgens mij, ook al is het al 14 maanden geleden. De DA vermoed ook dat de oorzaak een klap oid is geweest.

Hoe meer ik rij, hoe soepeler ze loopt.