Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en toen ik ging voelen, een stukje met mijn vinger erin, was het zacht en mijn vinger stonk!!!
)
) en niet dat het irritatie is of dat blijkt dat het "rotstraal" is, want dan ben ik er nog niet klaar mee.
Ben hier dus helemaal niet blij mee want ik dacht dat mijn smid wel wist waar ie mee bezig was!!! Het schijnt een goede smid te zijn, hij geeft ook les op Deurne, dus ik had vertrouwen in hem. Nu weet ik het niet meer want hier in de buurt ken ik geen enkele goede smid verder, het zijn allemaal prutsers!!!!!
) hopelijk haalt ie dan ook voor de ijzers er af met de silliconen ( denk het niet, want volgens hem kan er weinig mis mee zijn)
Vora schreef:Als je hoefsmid sanitair kit gebruikt is er niets aan de hand.
Sanitair kit, of te wel "badkamer siliconen", hebben een lagere zuurgraad dan andere siliconen. Volgens mij gebruik bijna elke hoefsmid deze kit. Een hoefsmid die dit soort speciale beslag correct aan kan leggen behoort al tot de betere hoefsmeden.
Mijn paard staat ook op zooltjes, eerst een ijzer met een leertje ertussen en daarna als het eronder zit wordt de sanitair kit erin gespoten. Dan tape eromheen om te voorkomen dat het eruit komt en dan, en dat is uitermate belangrijk, je paard 24 uur laten staan. Doe je dit niet, dan heeft de siliconen kit geen kans om op de juiste manier te drogen. Als je binnen die 24 uur al gaat rijden heb je zowieso kans dat de kit eruit komt.
Mijn paard heeft nog nooit last gehad van de sanitair kit. Als je naar een andere smid gaat zal die hoogst waarschijnlijk ook sanitair kit gebruiken.
Meestal duurt het ff voordat ie langskomt, maar ik heb hem gewoon weer opgebelt en zijn antwoordapparaat ingesproken en gezegd dat Nappie een beetje moeilijk liep }> De volgende dag stond ie al 's ochtends om 8uur op stal
( dat noemen ze nou een leugentje om eigen bestwil!)
Trouwens de hoefsmid is ondanks dat ie maar moeilijk zijn afspraken op tijd nakomt echt wel een goede smid, hij geeft ook les op Deurne en beslaat de paarden daar ook! (net als de paarden bij Bosch en Duin)Margreet schreef:Begint de voornaam van jouw smid toevallig met een M en zijn achternaam met een O?
Je verhaal klinkt heel bekend!![]()
(en ik heb eventueel nog wel een tip voor je om te zorgen dat hij z'n afspraken nakomt }> )
)