Hey Maiske, goh Miro heeft ook een gat in de tussenpees gehad maar met 4 maanden waren wij hier nog lang niet vanaf :/ Eerst 3 maanden stappen,scannen, weer 3 maanden stappen, scannen, toen weer 3 maanden en toen was het volgens Utrecht minimaal verbeterd. We zijn toen voor een second opinion naar Emmeloord gegaan en van hun mochten we gaan draven, steeds hele kleine stukje, ongeveer 40 meter op de harde grond. Dan na 6 weken weer scannen en hadden we een duidelijk verbetering dus mocht ik hem per uur stappen 15 minuten draven, dus steeds stukjes van 2 minuten, het was hardje winter dus rende ik ernaast om zelf ook warm te blijven
Toen was de pees zichtbaar beter en mocht ik een half uur gaan draven, de scan erna gaf een iets verslechterd beeld dus moesten we terug naar een kwartier draven, hier kreeg Miro ook zijn schoenen en op de scna die hierop volgde zagen we dat de pees dusdanig genezen was dat ik Miro op mocht gaan bouwen tot op zijn oude niveau (dus buitenritten van 2 uur en een klasse 1 endurance rit). Sindsdien heeft hij van zijn pees geen last meer gehad, af en toe is het wat dik maar na het rijden weer dus dit zal eerder een stal been zijn...
Veel rust en geduld, wil niet te veel want voor je het weet is je paard weer kreupel. Ik heb Miro geen sederende of rustgevende middelen gegeven omdat hij anders 2x per dag iets moest krijgen, misschien heeft het daardoor langer geduurd maar dat geeft niet