Herkent iemand dit?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Earl_Grey

Herkent iemand dit?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 21:09

Hallo,

Mijn paardje was laatst naar de paardentandarts geweest (de tandenfee) en hij had een paar haken en een ondertanvleese wolfstand.

Mijn paard is altijd er vervelend met rijden en met ze hoofdt (erg wegrennen bij een sprong, staken enz), en nu zijn de haken weg maar het wolfstandje zit er nog. Ik moest van de tandarts afwachten wat hij zou doen na 2 weken en als het dan niet ging moest ik door iemand anders die daar veel ervaring mee had de wolfstand laten trekken. Maar ik moets eerst maar afwachten of het nu niet beter ging want het kan natuurlijk ook aan de haken ligen ( en om dan kans op efecties op te lopen).

Nu naar een week gaat het nog niet beter, en ik wil het tandje der uit laten trekken.
Maar ik zou graag willen weten of er mensen hier ook ervaring mee hebben gehad en of er ook echt verandering is opgetreden?

alvast bedankt

pluizebol

Re: Herkent iemand dit?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 00:01

mijn halinger heeft dat ook gehad, bij hem kon je de wolfstand al wel zien zitten maar kon nog niet getrokken worden. de wolfstand moet eerst goed doorkomen, als je hem eerder trekt bestaat er kans dat ie afbreekt en er dus een stuk achterblijft in de mond. dit kan erg gaan onsteken en ben je veel verder van huis en moet het operatief verwijderd worden!! mijn pony had er vooral erg last van bij het eten en kreeg zijn brokken dus helemaal geweekt als een soort slobber zeg maar. hij is in die tijd ook erg afgevallen. nu zijn beide wolfstandjes getrokken en heeft hij nergens last meer van.
ik moest al zo'n twee maanden wachten zodat de tandjes helemaal goed doorgekomen waren (en die waren al goed zichtbaar) dus ik denk dat jij nog wel langer moet wachten voor ze getrokken kunnen worden gezien ze bij die van jou nog onder het tandvlees zitten.

succes ermee!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 00:08

Bij mijn driejarige zijn de wolfstandjes er uit gegaan voordat we begonnen met het bit,maar die waren ook doorgekomen en goed toegankelijk.

Mag ik vragen hoe oud je paard is?

En als ze nog onder het tandvlees zitten en je paard al ouder is, zou ik ze in een dierenkliniek operatief laten verwijderen.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 07:14

Bij mijn merrie (12 jaar) is vorige week een wolfskiesje uitgesneden. Zat ook onder het tandvlees. Gewoon door de tandarts aan huis. Moet ik er wel bij vertellen dat er een DA bij was. Mijn tandarts deed alles zelf op verdoven na, dat deed de DA. Zij gaan meestal met z'n tweeen op pad, is heel handig, scheelt ook in de kosten.
Het resultaat met rijden weet ik nog niet, er loopt een veulen bij dus ik heb nog niet gereden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:44

Bij mijn paard zijn de (hele kleine) wolfstanden er ook uit. Ik merk geen enkel verschil met rijden (voor en na)

Earl_Grey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:09

Mijn paard is 22 mei 6 jaar , maar deze tand moet operatief verwijderd worden. Dat zij de tandenfee deze komt namelijk niet meer door, als wolfstandjes doorkomen moeten deze doorkomen waneer een paard gaat wisselen, dus deze zal niet meer doorkomen. Ik laat hem denk wel verwijderen door een speciale paardentandarts/dierarts de persoon die de tandefee me had aangeraden (deze heb veel ervaring hiermee).

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:31

bij me pony hebben ze ook 2 wolfstandjes eruit gehaald, merkte wel verschil, toch net iets makkelijker willen inbuigen e.d

Earl_Grey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 18:46

Bedankt allemaal voor jullie reacties,

Ik denk dat ik hem gewoon laar trekken en ik ziej wel of het helpt of niej ik kan het altijd proberen.