Kreupel door aangegroeide zenuwsnede?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Kreupel door aangegroeide zenuwsnede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 12:36

HELP!
Bij de pony van een vriendin van mij is 11 jaar geleden een zenuwsnede gedaan ivm een gebroken straalbeentje. Een paar jaar later werd hij licht dampig en dus stond hij altijd stil. Ruim een jaar geleden is ze hem weer rustig gaan rijden, niet meer hoesten of kortademig en nooit kreupel/onregelmatig. In januari is ze zelfs wedstrijden gaan starten. Ze was dolblij dat hij zo goed ging, tot ruim een maand geleden. Hij was beetje stijf/kort voor, 14 dagen geleden was hij opeens echt kreupel.
Veearts denkt nu dat die zenuw weer is aangegroeid. En zegt dat als dat zo is er helemaal niets meer aan te doen is!
Morgen gaan ze verdovingsonderzoek doen, en dan valt de beslissing!

Weet iemand of je de zenuwsnede opnieuw kan laten doen?

frunnik

Re: Kreupel door aangegroeide zenuwsnede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:24

Als de zenuw weer aangroeit na een zenuwsnede, kan je niet opnieuw een zenuwsnede doen. En is er helaas niks meer aan te doen.

Maar ik zou me nog niet te druk maken, grote kans dat de pony om een andere reden kreupel is, het gebied boven de zenuwsnede heeft immers nog gevoel.

Xen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:11

Heh bah! Ach gut Het enige wat ik kan zeggen is heel veel succes (sterkte) morgen en laat je even weten wat hoe het gegaan is?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 07:45

DA is geweest de zenuw is aangegroeid. 2de zenuwsnede is mogelijk maar dan waarschijnlijk iets hoger. Dit is mogelijkheid 1, de 2de mogelijkheid is vervroegd pensioen. Zijn baasje kiest hiervoor omdat hij 15 jaar is en ze hem niet alle ellende van narcose e.d meer wil aandoen.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 07:49

sterkte ermee!