Getraumatiseerd paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Getraumatiseerd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:57

Ik wil mijn merrie laten dekken,ze was al vanaf februarie hengstig,en ik had een slijmonster laten nemen en ze moest gespoeld worden.Met het slijmonster nemen was ze al lastig..de dierenarts kon er zowat niet bij komen maar het lukte toch steeds.Maar toen ze gespoeld moest worden kwam er een andere dierenarts,en het lukte hem niet..we kregen de praam niet om en m'n merrie sloeg de hele tijd.Toen moest ze naar de kliniek toe..daar lukte het ook zowat niet..ze hebben de'r moeten verdoven..daar was ik al niet zo blij mee..maar toe maar..maar dat is nu allemaal een maand geleden..en ze is niet meer hengstig geworden..in het begin wou ze je iedere keer trappen als je in de buurt van de vulva kwam,later is dat wat minder geworden.Deze merrie heeft ooit een veulen gehad dat ik weet,maar niet bij ons..denken jullie dat ze getraumatiseerd is?

ellepel

Re: Getraumatiseerd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:51

dat zou heel goed kunnen....
mijn eerste paard is na haar dekking die nogal hardhandig verlopen is nooit meer vertrouwd naar vreemde mensen geweest...

een hoop geduld liefde helpt een hoop en misschien kun je wat met bach-remedie proberen?

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:45

Wat vervelend voor jouw merrie. Het kan inderdaad heel goed dat ze een trauma heeft opgelopen.
Zoals Ellepel ook al zegt: Bachbloesems kunnen hierbij vaak heel goed helpen.
Bachbloesemtherapie is een natuurlijke genezingsmethode en zorgt ervoor dat het dier mentaal weer in balans komt.

Daarnaast kun je heel mooi gebruik maken van aromatherapie. De essentiële olie bevat de kernkracht (= essentie) van de plant. Ze worden ook wel aromatische oliën genoemd. Dit vanwege de meestal sterke geur die prachtig inwerkt op de emotie van een dier. Daarnaast gebruiken we deze oliën om fysieke aandoeningen te behandelen.

Door de combinatie van bachbloesems en essentiële oliën hebben we een behandelwijze waarmee we op het gehele dier kunnen inwerken; op het fysieke en het mentale niveau.
Dit om onze dieren weer helemaal in balans te krijgen en te houden.

Zeker bij een trauma, zoals bij jouw paard kunnen beide therapiën veel goeds doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 14:29

Bedankt voor het advies,ik zal me er eens in gaan verdiepen..mijn merrie was al een beetje verbitterd dus ik denk dat dat ook gebeurd is bij haar eerste dekking.