kreupel paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

kreupel paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 14:10

Ik heb vijf weken terug een superlieve pony gekocht die niet kreupel liep (stond al vanaf oktober stil). Heb het rijden op zich normaal opgebouwd en nu, na vier weken is ze kreupel gaan lopen. Heb nu week staprust gehouden en vanmiddag gecontroleerd of het kreupelen al minder was. Ze loopt NIET kreupel op harde ondergrond op rechte stukken. Ze loopt WEL kreupel op korte volte op harde ondergrond maar ze heeft ijzers dus ze loopt ook wel erg voorzichtig. Weet niet of ik het goed kan beoordelen dan. Op zachte ondergrond op grote en kleine volte loopt ze wel kreupel. Het lijkt rechtsvoor maar het kan ook van achteren vandaan komen. Ik weet het: dierenarts moet komen; die komt a.s. vrijdag. Maar als een paard niet kreupel loopt op harde ondergrond op rechte stukken: is er dan al iets wat ze dan per definitie niet heeft?? Als blijkt dat ze een verborgen gebrek heeft, wat is dan de termijn waarop je nog kan verhalen op de vorige eigenaar? Niet dat hij mijn paardje terugkrijgt maar in hoeverre heeft hij nog iets van kosten te betalen als blijkt dat ze bijvoorbeeld hko heeft of spat of wat ook??
Wie kan me verder helpen?

Katja

Re: kreupel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:39

Verplaatst van VMR naar MD.