Iemand ervaring met Bach therapie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Iemand ervaring met Bach therapie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 22:02

Mijn pony is op het momment hersteldende van een geforseerd kogel gewricht, deze week liep ze voor het eerst niet meer kreupel in draf, maar ik wil het voorlopig toch nog rustig aan blijven doen, we zijn nu al 10 maanden bezig met allerlei blessures en nu lijkt het erop dat we toch over 1 a 2 maanden weer eens wat kunnen gaan doen, dus je kan je wel voorstellen dat ik op m'n dood ben dat ze weer wat op loopt.
Maar nu staan helaas de paarden door het slechte weer, weer binnen en nu ben ik bang dat wanneer ze weer de wei op gaat dat ze knetter gek word, nu zat ik te denken om ze Bach druppeltjes te geven om ze wat rustiger te houden, iemand hier ervaring mee?

bruine

Re: Iemand ervaring met Bach therapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 22:19

ik heb mijn paard wel een resqui zal wel niet goed gespelt zijn gegeven om wedstrijdstres te voorkomen dit haal je bij de drogist en werkte naar mijn idee wel. het zit in een klein spuit flesje en spuit het in de mond, het is eigenlijk voor mensen dus dosering aanpassen

zzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:13

Ja ik ken de bachremedies ook. Maar ik kan zo snel geen remedie bedenken die joligheid/uitgelatenheid, die voortkomt uit blijheid, normaliseert. Tenminste ik neem aan dat je paard erg blij is als die na zo'n lange tijd weer op de wei mag. De Resque van Bach wordt meer gebruik bij shocksituaties. Wat me nu wel te binnen schiet is de Stresscompositum. Dat is van De Groene Os en waarschijnlijk verkrijgbaar bij de paardendrogist of via de site www.holistischdierenarts.nl

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:15

Ik heb mijn paard toen ik voor lange tijd aan de hand moest stappen Rescue remedies van Bach gegeven. Ze werd er duidelijk rustiger van. Je kan het gewoon bij de apotheek halen. Het is wel beter al een paar dagen van te voren te beginnen met geven.

logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:34

Impatiens: voor opwinding en prikkelbaarheid ( voor jou paard misschien wel een goede)

In de Rescue zitten deze ook maar daarnaast ook:
Clematis: voor dreigend bewustzijnsverlies
Rock Rose: voor angst en ontzettling
Star of Bethlehem: voor shock
Cherry Plum : voor paniek en hysterie

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:51

Je kunt idd met een bach remedie je paard rustiger proberen te krijgen (is nooit een garantie) om in de wei te gaan, en je kunt het met supplementen proberen, daarvan zijn ook vele middeltjes op de markt waarvan er best veel wel van werken.

Maar als je paard regelmatig blessures krijgt/heeft (dat begreep ik uit het verhaal) is het dan misschien niet eens verstandig om te kijken hoe dat komt en hoe de kans verkleint kan worden?

Het is zomaar even een tip.......

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:15

@ Arnoud, bedankt voor je tip, maar daar zijn we uitgebreid mee bezig Knipoog
Ik zal het uitleggen Haha!
Vorigjaar juli bleek m'n pony een peesblessure te hebben, na maanden revalideren konden we eindelijk weer wat gaan doen, toen kwam er een oud probleem de kop op steken; ze liep niet 100% aan de voorkant, hier had ik de DA al eens naar laten kijken, maar omdat toen die peesblessure ergnstiger was is dat eigenlijk iets in het verslop geraakt.
Bij ons op stal kwam geregeld een chiropraktor wat paardjes van stalgenoten behandelen en ik had toen zo iets van baad het niet dan schaad het niet, laat ik haar ook eens naar mijn pony laten kijken, wat bleek mijn pony had enorme blokkades in haar rug waardoor zij haar hele achterhandliet versloffen en enorm op haar voorhand was gaan lopen, iets wat er in jaren tijd langzaam in was geslopen en nu er echt uit kwam, de chiro vermoede ook dat ze daarom een peesblessure aan haar achterhand had op gelopen; doordat ze d'r achterhand niet goed gebruikte maar het toch probeerde en hem zo helemaal verkeerd ging belasten.
Tja en wat ze nu heeft is gewoon stome pech, ze heeft zich ws. 'n keer te heftig uitgeleefd in het speelbakje op stal waar nogal mul zand in ligt en toen haar kogelgewricht geblesseerd, ws. ook omdat haar lichaam nog niet 100% in evenwicht is (of was, want de laatste keer dat de chiro er was had ze op een paar kleine puntjes na niets), misschien dat het zo wat duidelijker is, zoals je leest doe ik er alles aan om ze beter te maken (voor mijn gevoel dan) en ik ben zo bang dat ze door een idiote uitspatting het gewricht weer forseerd en dat we weer vanvoor af aan kunnen beginnen, als we het nu rustig aan doen kan ze misschien over 1 of 2 maanden weer idioot doen Haha!

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:45

Voor meer informatie over Bachbloesemtherapie kun je even kijken op mijn site.
Ik ben bijna afgestudeerd als Bach- en aromatherapeut voor paarden en honden!

Succes met jouw pony.

yinyanglinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:30

Er is een boekje over Bach-bloesem-remedies bij honden en paarden. Het is geschreven door Margriet Dudok-van Heel. Het is gewoon te leen bij de bibliotheek. Daar staat heel veel in. Ze heeft ook een boekje over Homeopathie bij honden en paarden geschreven. Ook gewoon te leen bij de bib. En anders even op haar site gaan kijken.
Ze verkopen die boekjes ook bij de Divoza.
Suc7 verders ermee