Verkouden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 18:22

Dat leek me de beste naam voor mijn topic.

Mijn paardje heeft een beetje snottig spul in haar neus zitten, wat er ook gewoon een beetje uitdrupt!
Ze ademt heel normaal enzo en loopt heel normaal, alles heel normaal.
Er zou ook geen reden zijn waar ze verkouden van zou kunnen zijn geworden, want vrijdag, toen we haar kregen, was alles nog normaal en sindsdien is ze niet gewassen of supernat gereden ofzo. Sowieso is het hier behoorlijk warm, maar op zich waait het nu wel nogal.
Maar goed, behalve dat ik de oorzaak wel graag wil weten, vraag ik me natuurlijk ook af of dit erg is en zo ja hoe erg?

Is het bij konijnen niet zo dat als ze verkouden zijn ze dan vaak dood gaan omdat hun neus dan verstopt raakt en ze niet kunnen ademen? Nou is haar neus sowieso niet verstopt, maar daarom heb ik nu dus zoiets van misschien toch een beetje oppassen. Duss...?

ellepel

Re: Verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:26

je hebt haar vrijdag gekregen zeg je?

vaak is het zo dat bij verhuizen of veranderen van de omgeving dieren wat snotterig worden, niet op de tocht zetten en na t rijden ook droog wegzetten scheelt al een hoop maar dat wist je dus al.

kijk het nog een dag of drie aan, dan moet t wel wegtrekken.

enne een konijn is geen paard dus dat valt wel mee! Knipoog

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 05:14

Ja weet ik ellepel, maar door het horen van dat feit schrik ik nu wel bij het horen van verkoudheid!!

Maar je hebt wel gelijk dat het haar wel aan kan liggen dat ze net verplaatst is enzo. Dank je! Lachen

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:26

Ik zou haar voor de zekerheid ook even temperaturen en even navraag doen bij de plek waar ze eerst stond of daar geen verkoudheid oid heerst. Door de stress van het verhuizen kan ze er net wat meer vatbaar voor zijn geweest. Bij hoesten wel de veearts erbij halen, hoesten bij paarden kan heel snel leiden tot chronische aandoeningen.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:19

Ik zal inderdaad even vragen of er op haar oude plek verkoudheid heerst.

Gelukkig hoest ze niet en ziet ze er verder ook gewoon goed uit. Ik vermoed dat het vandaag of morgen wel over zal zijn en dat het inderdaad door het verplaatsen komt. Bedankt allemaal! Lachen