Rare korsten op neus!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Rare korsten op neus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:51

Omdat ik zelf net ziek ben geweest, ben ik sinds maandag niet meer bij Aramis geweest. Vandaag eens gaan kijken en wat zie ik: rare rode korsten op het roze gedeelte van zijn neus, op het stuk tussen zijn neusgaten.
Van op afstand leek het of hij eein uitgesmeerde bloedvlek op zijn neus had zitten, maar van dichtbij waren het toch erg duidelijk korsten met in het midden van de dikste korst een soort scheur tot op de huid, die heel lichtjes bloedde.
Hij leek er de hele tijd dat ik er was geen last van te hebben. Is vrolijk en wel, schuurt niet met zijn neus en krabt er niet aan en heeft als altijd een gezonde eetlust.

Maandag haal ik er de DA bij. In afwachting: iemand enig idee? Het lijkt op mok, maar dat zit voorzover ik weet enkel aan de benen (hoewel hij nu wel hele dagen met zijn neus in het natte gras zit Clown ). Zonnenbrand? Exeem? Schimmeltje?
Had helaas mijn digi niet bij, maar morgen probeer ik er nog een fotootje van te schieten.

Marieke_K

Re: Rare korsten op neus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:13

T klinkt als een verbrande neus, neem aan dat ie op de wei staat? Heeft mijn verzorghaf zomers ook wel eens last van, smeer zijn neus als het erg zonnig beloofd te worden in met zonnebrandcreme. Als ie zijn neus verbrand heeft smeer ik er meestal een beetje vaseline op om de huid wat soepeler te maken, als je het niet vertrouwd zou ik de DA erbij halen. Moeilijk te oordelen wat het is zo zonder foto Haha!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 18:26

Ja, daar dacht ik ook al aan. Heeft hij nog nooit last van gehad, maar het was laatst zo'n hete dag dat het wel zou kunnen. Toch maar een tube zonnecrème klaarleggen dan. Tong uitsteken

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:19

klinkt idd als zonnebrand.. je kan de korsten s avonds insmeren met vette creme zodat ze wat soepeler worden en de huid niet meer laten scheuren.. en idd zonnebrand al moet je daar mee uitkijken dat het niet de huid in brand.. nat gras en creme en zon..
Mijn haf heeft het ook een beetje..

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:41

Wat ik bij mijn haf en shetje gebruik, beide een erg witte neus, is zinkzalf.
Mijn DA had dat gezegt, omdat mijn shetje ook de korsten op zijn neus had zitten!
Ik heb echt van alles geprobeerd, flink veel zonnebrand, factor 30 of zo erop gesmeerd, maar dat hielp helemaal niks.
Als je er wat opsmeerd zou ik je aanraden zinkzalf te gebruiken, ze houden dan een witte laag op hun neus, maar er komt geen zon door.

Kijk wel uit je kleren, want je krijgt het er bijna niet meer uit...

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:49

Ik gebruik altijd zonnebrand voor baby's van de hema factor 30...
Werk aardig goed en is trouwens ook lekker voor jezelf Haha!

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 20:09

Dat is een verbrande neus! Als er open wondjes op zitten, dus korsten, zou ik GEEN zonnebrandcreme of uierzalf/creme er op gaan smeren, dat doet giga veel pijn is open wondjes en een verbrande neus is heel erg gevoelig!
Ik zou een lapje aan de neusriem van het halster naaien en dat in de wei aandoen! Dat helpt erg goed!

Ik heb ook wel een sgehoord dat in combinatie met een of ander kruid in de wei en de zon je dit krijgt, maar dat weet ik niet zeker, het komt iig door de zon!!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:13

mijn paard had dit ook een paar dagen geleden en ik heb zo'n neusnetje van de paardendrogist aangeschaft (houdt UV 80% tegen), want zonnebrandcreme helpt niet bij hem. Gisteren opgedaan dat netje en vandaag was het al mooi droog geworden!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:50

een paard bij ons heeft het ook, maar iets minder erg, lijkt erg op mok ja
ze zeggen dat het waarschijnlijk komt door vocht uit de neus (je weet wel, van die kleine doorzichtige snottebellen) die dan opdruigen en dat daardoor de neus uitdroogd

Goed de neus schoonhouden dus, werd er verteld

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 06:51

Zonnebrand, zeker weten. En nu even heel voorzichtig zijn. Want mocht een verbrande neus teveel in de zon komen heb je de kans dat het gaat ontsteken. Dus ik zou snel een lapje aan het halster maken nu.
Zelf hebben wij een spijkerbroeklapje aan het halster van mijn Haflinger. En op die manier houdt hij een mooie neus. Let op dat hij niet te laag komt, tot net boven de neusgaten is al goed.

Isabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:01

Ja jouw hafje heeft zijn neus verbrand! Binnen zetten overdag voordat het erger wordt. Als het open ligt ontsmetten en er verder geen zalf en troep (dus ook geen zonnecreme!!!!) opsmeren. Pas weer buiten zetten wanneer de wondjes genezen zijn. Dan uiteraard wel met een goede creme. Bij de apotheek is Sunblock te koop, speciaal voor mensen met een gevoelige huid. Deze werkt de hele dag (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de babycreme factor 30 van de Hema). De neus zal trouwens best snel aan de zon wennen, van de zomer zal het waarschijnlijk niet eens meer nodig zijn.
Het lapje aan het halster kan ook helpen inderdaad, maar dan wel wanneer de wonden en kloven genezen zijn (anders kan het schuren). Veel succes!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 10:46

Zelfs bij de ontstoken neus van mijn pony had ik een lapje. Toen wel een washandje, lekker zacht.
En nu heeft hij altijd een lapje van spijkerstof. En bevalt echt super.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:23

Heee...

Ik zag vandaag dat Grace ook die korsten heeft op haar neus, niet zo veel maar beetje rond haar neusgaten. Het zag er alleen droog uit, geen wondjes. Maar moet ik nu juist zonnebrandcreme of juist niet doen? In elk geval wel op de delen die niet korsterig zijn..

Ze staat tot 1juni op het land.. Kan dit dan verder geen kwaad? Wat als de korsten niet weggaan?

Alvast bedankt..

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:41

mijn pony heeft ook altijd een verbrande neus, heb zalf van de DA gekregen, ook voor honden en katten, weet niet precies hoe het heet, maar helpt best wel goed hoor!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:49

Zonnebrand idd. Heeft mijn pony ook last van.. Zonnebrandcreme er op smeren helpt (bij die van mij iig) heel goed maar let op: GEEN gewone zonnebrand! Alleen babyspul.. Voor volwassenen is geparfumeerd en dat maakt het alleen maar erger.