Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ineke2 schreef:Heb je wel is foto's laten maken dan?
Artrose kun je alleen zien vanaf foto's...
Iets wat wel helpt bij Artrose (ook bij mensen en honden) is glucosamine.

Citaat:Proflex
Bevat naast belangrijke voedingsstoffen voor het gewrichtskraakbeen en de gewrichtsvloeistof tevens duivelsklauwwortel.
46081 doseerflacon 1000 ml € 58.95
46082 flacon + pompje 2000 ml € 112.75
46083 jerrycan + pompje 5000 ml € 203.75
Ireentjuh schreef:Ineke2 schreef:Heb je wel is foto's laten maken dan?
Dat klopt niet helemaal.. artrose/slijtage van het gewricht is meestal wel te zien op foto's, maar bijvoorbeeld de "ernst" van de artrose is niet van een foto af te lezen. het ene paard kan met (op de foto) ernstige artrose weinig klachten hebben, terwijl de ander met (op de foto) een lichte slijtage veel pijn kan hebben. net als bij mensen.
Klinische tekens zeggen juist vaak veel meer, zoals de bewegingsbeperking in het gewricht en de "klachten".
Antheman schreef:Ineke2 schreef:Heb je wel is foto's laten maken dan?
Voer ik mijn paard in de winter ook! en na lange ritten.
Hij heeft er veel baat bij.
Ineke2 schreef:Dat klopt wel, maar pas vanaf een foto kun je daadwerkelijk vaststellen dat het artose is.
De ernst ervan is inderdaad niet altijd daar vanaf te lezen, maar pas dan kun je een diagnose stellen en behandelen.

Ireentjuh schreef:Ineke2 schreef:Heb je wel is foto's laten maken dan?
Dat klopt niet helemaal.. artrose/slijtage van het gewricht is meestal wel te zien op foto's, maar bijvoorbeeld de "ernst" van de artrose is niet van een foto af te lezen. het ene paard kan met (op de foto) ernstige artrose weinig klachten hebben, terwijl de ander met (op de foto) een lichte slijtage veel pijn kan hebben. net als bij mensen.
Klinische tekens zeggen juist vaak veel meer, zoals de bewegingsbeperking in het gewricht en de "klachten".
Ik geef mijn haf met lichte artrose in haar voorbenen glucosamine-complex van de Groene os en het werkt geweldig!! mijn pony was niet echt kreupel, maar eerder heel stijf met koud/nat weer en soms ook licht onregelmatig de eerste rondjes aan de longeerlijn. ze loopt nu weer super, ik ben een beetje aan het afbouwen en wil proberen om in de zomer zonder te doen.. dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Het is wel duur spul, bijna 100 euro per pot.. maar bij mijn pony is het dat zeker waard!
) gekregen. Momenteel doet ze het al een jaar prima met Artico. Er is zoveel in de handel maar ik denk dat het voor elk paard verschillend is waar hij/zij goed op reageert.