paard met ARTROSE, wie heeft ervaring met medicijnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

paard met ARTROSE, wie heeft ervaring met medicijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:48

heej

ik weet sinds ongeveer een half jaar na onderzoek bij de DA dat mijn pony artrose heeft.
ik ben toen medicijnen gaan voeren en dat ging al die tijd goed, niet meer kreupel ofzo.
dus naar een paar maanden heb ik geprobeerd of ik er mee kon stoppen. dit ging een paar maanden goed maar toen werd ze weer steeds erger kreupel. ik ben dus weer begonnen met medicijnen en wil deze ook preventief blijven voeren.

ik voer nu gelatinaat van primeval, maar zag in een boekje wat bij P&S zat ook iets tegen artrose.
het gaat om het middel: Hippotrose.

ik betaal nu 76 euro per 2 kilo
en dat middel is 45 euro per 2,5 kilo

nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met dat andere middel. werkt het bij jou pony/paard?
en hoeveel moet je het voeren?

ik kan het natuurlijk ook zelf uitproberen, maar omdat mijn pony er soms een paar maanden geen last van heeft is het moeilijk te beoordelen. en als na een tijd blijkt dat het niet helpt is het nog een duur grapje...

hoop dat iemand het middel kent...

groetjes maartje

loulou

Re: paard met ARTROSE, wie heeft ervaring met medicijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:51

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:54

Heb je wel is foto's laten maken dan?
Artrose kun je alleen zien vanaf foto's...

Iets wat wel helpt bij Artrose (ook bij mensen en honden) is glucosamine.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:58

ik heb bij mijn vorige paard proflx gebruikt van de paardendrogist. Het hielp super bij hem en ik heb tot het laatst aan toe m op onderhouds dosis kunnen houden. helaas heeft hij uiteindelijk zijn heupgewricht gebroken waarop we m hebben moeten laten inslapen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 18:07

Ineke2 schreef:

ja der zijn foto's gemaakt Ja

dat van glucosamine hoorde ik idd laatst ook van iemand die het aan de hond voerde

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 18:12

sandr0:

heb ff op de site gekeken

Citaat:
Proflex
Bevat naast belangrijke voedingsstoffen voor het gewrichtskraakbeen en de gewrichtsvloeistof tevens duivelsklauwwortel.

46081 doseerflacon 1000 ml € 58.95
46082 flacon + pompje 2000 ml € 112.75
46083 jerrycan + pompje 5000 ml € 203.75

maar dat spul is dus ook best prijzig, hoelang doe je ongeveer met zo'n fles/jerrycan?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:05

Ineke2 schreef:

Voer ik mijn paard in de winter ook! en na lange ritten.
Hij heeft er veel baat bij.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:36

Ineke2 schreef:

Dat klopt niet helemaal.. artrose/slijtage van het gewricht is meestal wel te zien op foto's, maar bijvoorbeeld de "ernst" van de artrose is niet van een foto af te lezen. het ene paard kan met (op de foto) ernstige artrose weinig klachten hebben, terwijl de ander met (op de foto) een lichte slijtage veel pijn kan hebben. net als bij mensen.
Klinische tekens zeggen juist vaak veel meer, zoals de bewegingsbeperking in het gewricht en de "klachten".

Ik geef mijn haf met lichte artrose in haar voorbenen glucosamine-complex van de Groene os en het werkt geweldig!! mijn pony was niet echt kreupel, maar eerder heel stijf met koud/nat weer en soms ook licht onregelmatig de eerste rondjes aan de longeerlijn. ze loopt nu weer super, ik ben een beetje aan het afbouwen en wil proberen om in de zomer zonder te doen.. dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Het is wel duur spul, bijna 100 euro per pot.. maar bij mijn pony is het dat zeker waard!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:36

ik heb nu 2 paarden op de biosynov staan,1 oudere ruin van 15 jaar,die heeft artrose in zijn knieen,en werd erg stijf,ik voer het nu een week of 4,en er is zeer duidelijke verbetering.

de ander is een jonge andalusier die vanwege een ernstige blessure lange tijd boxrust heeft gehad ,ik vind zelf dat hij nu in het begin er stijf is en moeilijk op gang komt,hij krijgt nu ook biosynov,en ook bij hem is er een duidelijk verschil..

voor meer info kan je kijken op http://www.biofarms.nl/

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 22:27

wat betaal je voor die biosynov? want dat zie ik er op de site zo snel niet bij staan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 22:32

Ireentjuh schreef:
Ineke2 schreef:

Dat klopt niet helemaal.. artrose/slijtage van het gewricht is meestal wel te zien op foto's, maar bijvoorbeeld de "ernst" van de artrose is niet van een foto af te lezen. het ene paard kan met (op de foto) ernstige artrose weinig klachten hebben, terwijl de ander met (op de foto) een lichte slijtage veel pijn kan hebben. net als bij mensen.
Klinische tekens zeggen juist vaak veel meer, zoals de bewegingsbeperking in het gewricht en de "klachten".

Dat klopt wel, maar pas vanaf een foto kun je daadwerkelijk vaststellen dat het artose is.
De ernst ervan is inderdaad niet altijd daar vanaf te lezen, maar pas dan kun je een diagnose stellen en behandelen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 22:34

Antheman schreef:
Ineke2 schreef:

Voer ik mijn paard in de winter ook! en na lange ritten.
Hij heeft er veel baat bij.

maar heeft jou pony ook echt artrose? of is ie gewoon wat stijf ofzo?

loulou werd door de artrose dus echt kreupel.
wel was dit na een min of 10 rijden ofzo over.
het was ook echt met periodes, het kon een paar maanden gewoon goed zijn en dan opeens kreeg ze het weer.

de laatste x (dat was dus nadat ik op proef was gestopt met de medicijnen) leek het nog erger dan het daarvoor ooit was geweest. daan haalde ik haar echt stokkreupel van de wei.
maar na losrijden was het weer over en liep ze weer prima.

(dat is dus ook op advies van de DA dat ik haar gewoon doorrijd, tenzij het te erg wordt natuurlijk)

maar alle medicijnen die jullie voeren (en waar prijzen bij staan) zijn ook allemaal vrij duur. dan heeft het voor mij dus niet echt nut om over te stappen, want wat ik nu voer werkt gewoon.

ik hoopte alleen dat er iets anders zou zijn wat ook helpt, wat goedkoper is. want het tikt toch wel aan elke x 76 euro.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 22:38

Ineke2 schreef:
Dat klopt wel, maar pas vanaf een foto kun je daadwerkelijk vaststellen dat het artose is.
De ernst ervan is inderdaad niet altijd daar vanaf te lezen, maar pas dan kun je een diagnose stellen en behandelen.

de DA zij na het zien van de foto's dat hij bijna zeker artrose zou zijn. helemaal zeker kon hij het ook niet zeggen, oa ook omdat loulou op dat moment bij de DA verder gewoon goed liep eigenlijk, terwijl ze de dagen ervoor elke x kreupel was.

ik ben op zijn advies toen toch medicijnen gaan voeren om te kijken of dat zou helpen en binnen 2 dagen was het minder en binnen een week was het eigenlijk over.

dat was ook na die periode dat ik ben gestopt. toen heb ik het een paar dagen aangekeken maar het werd echt elke dag erger. toen heb ik een nieuwe emmer gekocht en binnen 2 dagen was er al verschil te merken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:06

ten eerste zijn er van de knieen geen foto's gemaakt(van de 15 jarige),maar het feit dat hij met bolle knieen staat zegt genoeg,slijtage of artrose...

in ieder egval de biosynov helpt tot nog toe goed..
de eerste doos kost iets van 90 euro,die gaat in zo'n anderhalve maand op,de 2de doos moet je elke dag een zakje voeren,daar doe je zo'n 2 maanden mee..

daarna moet je kijken hoeveel je paard nodig heeft dus om de 3 dagen 1 zakje of elke dag...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 08:15

dan ben ik nu toch goedkoper uit, doe toch wel minimaal 2 maanden met een emmer Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 08:31

Verplaatst van VMR naar MD.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:15

er zitten 50 zakjes in een doos,de eerste doos moet je 2 weken 2 zakjes per dag voeren,daarna elke dag 1 zakje,2de doos elke dag 1 zakje(dus bijna 2 maanden),en daarna afbouwen naar om de 3 dagen 1 zakje,dus dan doe je 5 maanden met en doos,en heb je dus maar 2 dozen per jaar nodig,ongeveer...

dus na die eerste 2 dozen wordt het goedkoper...

Anita87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:13

uhmsz.. mijn paard heeft ook atrose maar zij krijgt hier niets voor? is dit raar? ze heeft het aan haar achterbeen en is 13..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:18

nee hoor is niet raar,als ze er geen last van heeft,maar ik merkte gewoon dat mijn paard steeds stijver werd,en dan kan een supplement helpen weer wat soepeler te worden...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:59

Ik geef m'n paard Cortaflex, hier zit ook glucosamine in, waar ik het koop betaal je ong. €86 en doe je er 4 maanden mee, dus voordeliger dan Primeval (wat die van mij nu ook tijdelijk krijgt ivm een blessure aan haar kogelgewricht)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:28

Ireentjuh schreef:
Ineke2 schreef:

Ik geef mijn haf met lichte artrose in haar voorbenen glucosamine-complex van de Groene os en het werkt geweldig!! mijn pony was niet echt kreupel, maar eerder heel stijf met koud/nat weer en soms ook licht onregelmatig de eerste rondjes aan de longeerlijn. ze loopt nu weer super, ik ben een beetje aan het afbouwen en wil proberen om in de zomer zonder te doen.. dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Het is wel duur spul, bijna 100 euro per pot.. maar bij mijn pony is het dat zeker waard!

Ik hoorde van de week dat de glucosamine/chondrotine van de Groene Os nog beter werkt in combinatie met Theunisbloemolie (ook van de Groene Os).

Je zou inderdaad in de zomer even kunnen stoppen.
Je merkt vanzelf wel of ie het dan zonder kan.

Succes!

botanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:50

mijn paardje had ook artrose
het leek eerst redelijk te gaan zonder als te veel kreupel heid, maar 8 maanden later was het toch gebeurd met haat, ze kon nauwelijks meer op de benen staan... dus ja dat zou geen leuk leven voor haar meer geweest zijn

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:46

Ben geen voorstander van Medicijnen ze zijn verschrikkelijk duur en garanderen weinig (volgens mijn DA en nog wat mensen).

Ik heb de mijne laten inspuiten en nu gaat het prima zolang ik er netjes mee omga kan hijnog jaren mee. Mocht dat niet zo zijn krijgt hij een waardig afscheid. Iets wat hijverdient.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:16

Mijn heeft achtereenvolgens Primeval (geen resultaat), Cortaflex (idem) en glucosamine (iets resultaat maar niet voldoende naar mijn zin Bloos) gekregen. Momenteel doet ze het al een jaar prima met Artico. Er is zoveel in de handel maar ik denk dat het voor elk paard verschillend is waar hij/zij goed op reageert.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 11:56

iedereen thanx voor de reacties.

memuska: ja denk ook dat het per paard verschilt.
bij loulou is duidelijk verschil te zien als ik primeval geef.

prisca: zoals ik hierboven al zeg ik bij loulou wel duidelijk verschil te zien met medicijnen.
mijn DA zei ook dat er een mogelijkheid was in te spuiten, maar dit is vrij prijzig en ook daarbij is niet zeker dat het werkt (ik geloof een kans van 70% dat het werkt)
ook moest het eens in de zoveel tijd opnieuw en kan dat maar een beperkt aantal x (geloof 5/6 x)
daarom hebben wij besloten het eerst met medicijnen te proberen.

denk dat ik toch maar bij deze medicijnen blijf. hiervan weet ik dat het werkt en eigenlijk is alles duur wat ik hierboven lees.