radje schreef:Hoi,
niet aan de strekpees, maar aan de tussenpees in het achterbeen.
Het was in april, de dierenarts zei, doe maar tot oktober in de wei en kom daarna weer terug voor een scan. (SCHRIK)
Uiteindelijk mocht ik in januari weer beginnen met stappen en heb het in twee maanden op gebouwd.
Het is nu een jaar geleden en alles is weer goed.
Soms is het achterbeen iets dik en dan schrik ik me rot, maar na bewegen weer dun.
Zo had ik dat ook!
Nadat afgelopen winter mijn paard een peesbeschadiging had en ik nu eindelijk weer gewoon aan het trainen was (alleen dressuur en buitenritten, springen nog niet eens). Werd sinds 3 weken het been nu ook af en toe weer dik. SCHRIK! Maar zoals je zegt, werd het na beweging wel weer dun......de plaatselijke DA zei dat het alleen maar vocht was en dat ik gewoon door kon rijden (ze is ook niet kreupel).
Toch vertrouwde ik het voor mijn eigen gevoel niet! (het wordt toch niet voor niks dik) en ben ik gisteren naar de paardenkliniek gegaan!
En ja hoor! Uit de scan bleek dat ze toch werkelijk wel (weer of nog steeds?!) een beschadiging heeft!
We kunnen nu dus helemaal opnieuw beginnen met rust en stapwerk
Ik zou dus wel voorzichtig zijn als ik jou was, als het been dik wordt.....zit daar binnenin toch iets niet helemaal goed......
Groetjes, Linda