Op haar hoofd is het vooral rond haar ogen. Het ziet er niet uit alsof het jeukt, ik zie haar nooit overdreven schuren en ze vind het ook niet lekkerder als je haar poetst ofzo.
Aan de onderkant van haar buik heeft ze wel erge jeuk. Ze vind het superlekker als je daar poetst. Vooral richting haar achterbenen, maar eigenlijk de hele onderkant van haar buik. Of je nou zachtjes aait of heel hard poetst dat maakt niet uit ze vind het gewoon superlekker! Ze staat dan ook met haar lip zo raar te doen alsof ze een andere pony kriebelt, maar dat doet ze wel meer als ze poetsen lekker vind.
Als ze los staat in de bak gaat ze ook liggen en dan met haar buik over de schuren.
Het is niet zo dat ze er de hele dag uitziet alsof ze gigantische jeuk heeft maar als je dan toch poetst, het liefste op haar buik en als ze in de bak staat dan moet ze toch zeker gelijk even gaan liggen en schuren. Het ziet er echt heel belachelijk uit, ze loopt echt de hele tijd van voor naar achter te schuren en ondertussen dat rare hoofd erbij.

In de zomervakantie staan alle paarden 6 weken op het land en hebben ze vakantie maar de rest van het jaar staan ze op stal. Ze staat wel regelmatig buiten en loopt ook veel in het zonnetje. Ik weet niet of dit er iets mee te maken zou hebben.. maar sinds een week of 3 begint ze dus alweer kaal te worden.
Dit is een foto van 2 jaar terug, toen had ze het volgensmij voor het eerst. Dat jaar was het ook alleen haar hoofdje en begon het toen ze een week op 2 op het land stond. Toen ze een tijd op stal waren was het weer goed.
Afgelopen jaar is het volgensmij pas op het land begonnen, maar heeft ze het op stal daarna ook nog een heel tijdje gehad. Ik zit even te twijfelen of het nou toen ook al iets eerder is begonnen.. ik zal het eens nazoeken.
Maar dit jaar is het dus al begonnen en ze gaan met de zomervakantie pas het land op.
Als je goed kijkt, zie je wel waar het kaal word.. Die 2e is een beetje een vage foto, ze lag diep te slapen maar daar zie je haar hoofdje opzich wel goed..

Hier foto's van haar buik van afgelopen zomer:

Het begint precies in het midden onder haar buik zegmaar.. maar aan het eind van de zomer werd het een steeds groter stuk. Daar waar je die 'krullen' ziet op de 2e foto is het ook nog wel kaler geworden. Aan de linkerkant daar zie je een beetje lichtere vlekken. Dat heeft ze precies onder haar buik de hele winter wel een beetje gehouden. Niet dat het opviel in haar wintervacht en je moest echt heel goed kijken! Het was ook niet kaal maar gewoon wat lichtere vlekken..
Zo erg is het nu nog lang niet maar ik hoop ook echt niet dat het zo ver komt!
Ik ben heel benieuwd of iemand al eerder zoiets heeft meegemaakt. Kan het nl op internet niet echt vinden..
Sorry voor het lange verhaal.
Alles wat je maar denkt of weet is welkom!!
Precies hetzelfde.