Rare bulten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Rare bulten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 16:09

Bij me vriendin d'r verzorgpony zagen we twee grote bulten zitten op de plek waar de singel zit. Volgens mijn vriendin had ze dit eerst nog niet en heeft ze dinsdag gewoon gereden.
De bulten (waarvan op de foto de grootste) voelen hard aan, en als je eraan komt, vindt ze het toch niet zo heel erg als je er aan zit, maar je ziet d'r wel denken en kijkt dan naar je wat je aan het doen bent.
Wat zou dit kunnen zijn??
Ik had me fototoestel mee, dus kon ze gelijk even op de foto zetten.

Afbeelding
Afbeelding

Nannes

Re: Rare bulten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:31

misschien komt het door het schuren van de singel, ik zou voorlopig even niet met zadel rijden en pas weer gaan rijden als ze helemaal weg zijn, maar dan wel met singelbondje.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 17:53

Dat is het rare dus ook, ze rijd bijna nooit en helemaal weinig met zadel. Ze gaat meestal met d'r wandelen, omdat ze weet dat ze dat leuker vindt. Ik vroeg ook of ze 'm laatst misschien had gewassen i.v.m. mogelijk allergische reactie, maar dat was ook niet zo.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:12

misschien dat het dat juist is, niet zo goed gewend aan de singel:?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:31

ik heb dit ook eens gerhad met een vorig paard.

ik dacht toen eigenlijk dat ik de singel mischien te strak had gehad!

de volgende dag was het nl weg!

ook hij had er geen last van met rijden,ik heb niets gemerkt aan hem.
ik zag het pas na het afzadelen en ging napoetsen.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:55

je ziet het ook bij paarden die gesprongen hebben.
De hoeven raken dan de buik.

Of ze hebben op de hoeven gelegen .
Met een dag of 4 is het wel weg. Het is wel pijnlijk, een soort bloeduitstorting zeg maar.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:31

De DA vertelde dat het Stress was.

Mijn paard heeft dit ook (wel iets minder) gehad en duurde een week voordat het weg was (had haar net gekocht, ze mocht na 2 jr weer op wei, vreemde eigenaar, ze was mensshuw ect).

Zal denk wel wegtrekken, anders DA nog erbij halen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:08

Stress lijkt me sterk, als je dan al bultjes gaat zien van de 'stress' zijn ze vaal op de hals en zeker veel kleiner dan op de foto.

Ik denk persoonlijk dat het komt omdat het paardje op d'r hoeven heeft gelegen.

Cassielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:41

dit had de pony van mijn vriendin eesrt ook, precies dezelfde groote en precies de zelfde plek! ze heeft het elke dag afgesporten en een paar dagen later was het weg. we wisten ook niet waar het van kwam Verward Verward

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 23:17

ik denk dat het van de singel komt... gewoon door het schuren
gebruik een singelbontje in het vervolg

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:18

XchantjuhX schreef:
Stress lijkt me sterk, als je dan al bultjes gaat zien van de 'stress' zijn ze vaal op de hals en zeker veel kleiner dan op de foto.

Ik denk persoonlijk dat het komt omdat het paardje op d'r hoeven heeft gelegen.

als tie op zijn hoeven heb gelegen zou ze dat toch gezien moeten hebben voor het rijden?

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:25

mischien is de pony wel gestoken door een insect, door de singel lijkt me sterk omdat op de foto de grootste, en dus niet de enigste staat. op de plaats waar de singel hoort te zitten zweten paarden vrij snel en is dus aantrekkelijk voor insecten, de hele buik is dat wel maar de plaats waar de singel hoort te zitten is ook wel favoriet!! Ja
ook lijkt stres mij niet het juiste, aangezien het paard niet nieuw is bij de eigenaar of in een andere omgeving is gezet (denk ik) Verward

mijn advies, gewoon eventjes afspoelen 3 dagen lang 5 minuten, en daarna het paard de rest laten doen, vooral voor ze het land opgaat even goed inspuiten met insectenspray, zo voorkom je dat het in het verolg weer gebeurt, en kan je gelijk ff checke of het idd door de insecten kwam Knipoog

en laat je me wel weten of ik gelijk had? ben wel benieuwd namelijk Knipoog

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 08:03

Nou, drie dagen daarna werdt ik door mijn vriendin gebeld om weer even te kijken, zei had het namelijk over een velletje. Eenmaal daar zag ik dat de bulten weg waren en dat ze nu bij d'r elleboog echt een vetkwabje had hangen net als een oud vrouwtje Lachen
Ze heeft trouwens niet kunnen afspuiten, die gelegenheid heeft ze daar niet.

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:08

met een spons en een emmer water werkt het ook prima hoor! Ja

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:22

meisjj schreef:
mischien is de pony wel gestoken door een insect, door de singel lijkt me sterk omdat op de foto de grootste, en dus niet de enigste staat. op de plaats waar de singel hoort te zitten zweten paarden vrij snel en is dus aantrekkelijk voor insecten, de hele buik is dat wel maar de plaats waar de singel hoort te zitten is ook wel favoriet!! Ja
ook lijkt stres mij niet het juiste, aangezien het paard niet nieuw is bij de eigenaar of in een andere omgeving is gezet (denk ik) Verward

mijn advies, gewoon eventjes afspoelen 3 dagen lang 5 minuten, en daarna het paard de rest laten doen, vooral voor ze het land opgaat even goed inspuiten met insectenspray, zo voorkom je dat het in het verolg weer gebeurt, en kan je gelijk ff checke of het idd door de insecten kwam Knipoog

en laat je me wel weten of ik gelijk had? ben wel benieuwd namelijk Knipoog

allebei de bulten zitten op de plek van de singel

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:36

hoi ik denk dat het vochtbulten zijn, mijn paard heeft daar ook weleens last van is niet zo heel erg. ze krijgen dat door een insectenbeet