Paard galopeert niet meer normaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Paard galopeert niet meer normaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 10:32

Weet niet of t hier hoort, maar ik denkt zelf wel.
Vorige week ik de osteopaat bij Needje geweest. Aantal blokkades weggehaalt. Weekje niet gereden, en sinds woensdag weer begonnen. Woensdag was ie fris (uiteraard) en liep voor geen ene meter, maar wel rad. Stap, draf en galop. We gingen alleen wat harder als normaal, maar daar hebben we wel vaker last van. Toen ben ik m donderdag gaan longeren met de pessoa. In t begin liep ie heel lekker, maar in de galop niet. Kon me vionger er niet op leggen waar t nou vandaan kwam. Leek wel of z'n achterhand nioet lekker meekwam. Heel apart. Nou kwam vandaag Hulsebos voor/met me nieuwe zadel, dus ik in de bak. Stap en draf normaal, alleen weer loeihard en bijna geen stuur. Maar toen ging ik galoperen, en toen leek t net of ie nonstop aan t bokken was. Die gozer van Hulsebos zei toen dat ie niet bokte, maar gewoon echt om de pas changeerde van achter. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Hij deed t zowel linksom als rechtsom. Dus ik dacht dat t een reactie was op t nieuwe zadel. Toen heb ik me andere er op gelegd, maar t probleem bleef. Dit is voor hem dus echt niet normaal!! We zijn zelfs bijna onderuit gegaan. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn??? De osteopaat is weg, dus onbereikbaar, en de DA belt me zo als t goed is terug. Maar misschien weet iemand van jullie wat t kan zijn!

Sorry voor t lange verhaal!!

Adrienne

Re: Paard galopeert niet meer normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:16

Ik ken een arabiertje wat dat ook heel veel deed. Volgens onze trainer was dat omdat hij heel erg los/soepel in zijn heupen was en dus enorm makkelijk kon om springen.

Misschien heeft die van jou heel lang vast gezeten en heeft je paard nu zo iets van JAHOOOOOOOOE ik kan weer gewoon bewegen.
Vooral omdat je zegt dat hij in alle gangen veel vlotter is geworden.
Als hij nou alleen maar in 1 bepaalde galop zou willen lopen en dus overkruist gaat lopen op de andere hand dan zou ik zeggen er is iets met zijn rug. Maar als hij te pas en te onpas heen en weer springt is dat echt eerder omdat hij zo soepel is geworden Haha!

Probeer je paard goed op de achterhand te zetten zodat hij niet meer zo makkelijk heen en weer kan om springen. Let vooral in bochten goed op dat hij niet op een binnen schouder gaat hangen en dus zijn gewicht naar voor verplaatst. Want dan kan hij makkelijker doen en laten wat hij wil met zijn achterhand.

Misschien kun je Kaunos een PB-tje sturen daar is dat arabiertje van waar ik het over had. Misschien dat ze je nog wat meer tips kan geven. Het zal wel even duren voor ze reageerd, ze is namelijk met vakantie.

Veel succes