onregelmatig lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleeniej

onregelmatig lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 20:05

ik merk nu al een tijdje dat mijn merrie haar ene voorbeen minder ver onder zich zet dan haar andere, ook komt ze de laatste tijd vaak hevig in verzet ( bokken, steigeren )
op de manege werd mij gezegd dat het gewoon luiheid was en dat ze zo onder het werk probeerde uit te komen, maar ik begin toch te denken dat het misschien aan iets anders ligt.....
nu vroeg ik me af of jullie misschien een idee hebben, of waar we kunnen beginnen met zoeken. ze loopt niet echt kreupel maar vooral in de stap een beetje onregelmatig dus... ook is ze een stuk minder nageeflijk dan een paar maanden terug

ellepel

Re: onregelmatig lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:13

zou kunnen dat het zadel drukt op de schouder.
dus allereerst dat laten nakijken.
lijkt me dat een dier wat de pas niet goed afmaakt een probleem in de schouder kan hebben.

rooiesabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:24

ik denk persoonlijk dat het in de rug zit, ik zou daar beginnen met zoeken en misschien komt het idd wel uit de schouder maar dat probleem kom je vanzelf tegen!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:29

dat kan vanalles zijn.

Mijn paard begon ook van de ene op de andere dag onregelmatig te lopen. Ik dacht eerst dat het aan mijn zadel lag. na laten kijken en bleek dus te klein (hij was er uitgegroeit is net 4 geworden) nieuw zadel gekocht maar liep nog niet goed. dierenarts erbij, kon ook niks vinden. Dierenarts adviseerde mij om eens de fysio te laten komen. Bleek het dus in zijn nek te zitten. Omdat hij een korte dikke hengsten nek heeft kan hij deze moeilijk buigen en ontspannen en daardoor liep hij onregelmatig. na wat oefeningen kon ik weer rijden en nu train ik elke keer die oefeningen met hem.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 07:40

Bij mijn haf bleek het een beschadiging in de knieband te zijn. Dus het kan van alles zijn. Misschien toch maar een dierenarts bellen? Je kan gokken wat het is, maar zoals je ziet, kan van alles de oorzaak zijn.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:32

Bij mijn paard was het een peesblessure. Ik zou als ik jou was de DA laten komen en een volledig kreupelheidsonderzoek laten doen.
Bij mijn paard zeiden ze ook dat ze gewoon lastig was, en ben ik dus gewoon door gereden. Toen ik haar uiteindelijk wel liet onderzoeken omdat het rijden niet meer ging (staken) was het te laat. Ik heb er nu nog spijt van dat ik haar niet eerder na heb laten kijken.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:03

een paard faked geen onregelmatigheid om onder het werk uit te komen. Luister altijd naar je paard en ik denk dat het in jouw geval slim is om een da uit te laten zoeken wat er aan de hand is

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:17

Ja kan verschillende oorzaken zijn, medisch maar ook rijtechnisch. Ik kom het regelmatig ook bij rijtechnisch tegen. Paard is onvoldoende voorwaarts en kan dus op voorhand lopen waardoor voorhand belast word. Het kan ook zijn dat paard onvoldoende rechtgericht word en dus meer gewicht op 1 kant legt, waardoor dus de ruiter op lange spierkant van lichaam zit en dus dat meer belast op de rug, waardoor je dus na tijdje dit soort problemen en blessures gaat krijgen. Maar ja inderdaad kan aan zadel liggen, in rug, in nek.... noem maar op...