je paard is gewoon een kramptrekker, dat heeft niets met verzurig etc te maken, is een foutje/storing in de overdracht van een prikkel van de zenuwen naar de spieren, waardoor het paard dus ineens zn been optilt
DA's weten ook nog niet 100% zeker wat het precies is, ik weet wel dat de acupuncuturiste zei dat 9 van de 10 paarden die kramptrekkers zijn een blokkade hebben vlak bij de staartaanzet, bovenop/achterop hun kont dus
ik heb zelf een kramptrekker die door de verzkeering ook gewoopn werd geaccepteerd het wordt niet als ernstig gebrek gezien, en je kan er niets aan doen, ook doet het paard het niet expres maar gaatr het automatisch dus als een soort van reflex
nooit je paard hier dus voor op zn kop geven, ook ff opletten wat je hoefsmid er mee doet want ik ken er die zich dan gruwelijk op je paard gaan uitleven 
als het echt TE erg wordt en hij niet normaal bekapt kan worden achter, wil een praam of een spuit tranquigel wel helpen, dat remt het kramptrekken wat af zodta ze smid hem netjes kan bekappen
zoek anders even op 'kramptrekker' hier op bokt, zijn een hele hoop topics over te vinden