Achterbenen in kramp trekken... Kunnen jullie helpen plz!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noblessejuh

Achterbenen in kramp trekken... Kunnen jullie helpen plz!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:33

Het paard van mijn vriend heeft een probleem. Hij trekt namelijk zijn achterbenen altijd in kramp als hij even heeft stilgestaan en dan moet stappen, als hij gewoon stilstaat enzo... Maar daarna is dit weer over en doet hij het niet meer. Dit is niet zo erg, maar mijn vriend kan de achterhoeven niet uitkrabben.
Van waar hij het paard heeft die mensen zeggen dat dat paard dat al lang doet en dat dit komt doordat hij melkzuur in zijn spieren heeft.
Maar vandaag is de zadelpasser geweest en we hebben dat tegen hem gezegt en hij zegt dat dat is door zijn lymfeklieren is en dat daar de afvalstoffen worden opgestapelt of zoiets...

Weten jullie wat dit is??? Of hoe je dit kunt oplossen?

Suusje1986

Re: Achterbenen in kramp trekken... Kunnen jullie helpen plz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:26

Kan hij de achterhoeven niet krabben omdat het paard geen voetje wil geven? Of omdat het paard zijn been dan kramperig op gaat trekken???

Renske_

Re: Achterbenen in kramp trekken... Kunnen jullie helpen plz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:35

je paard is gewoon een kramptrekker, dat heeft niets met verzurig etc te maken, is een foutje/storing in de overdracht van een prikkel van de zenuwen naar de spieren, waardoor het paard dus ineens zn been optilt

DA's weten ook nog niet 100% zeker wat het precies is, ik weet wel dat de acupuncuturiste zei dat 9 van de 10 paarden die kramptrekkers zijn een blokkade hebben vlak bij de staartaanzet, bovenop/achterop hun kont dus

ik heb zelf een kramptrekker die door de verzkeering ook gewoopn werd geaccepteerd het wordt niet als ernstig gebrek gezien, en je kan er niets aan doen, ook doet het paard het niet expres maar gaatr het automatisch dus als een soort van reflex

nooit je paard hier dus voor op zn kop geven, ook ff opletten wat je hoefsmid er mee doet want ik ken er die zich dan gruwelijk op je paard gaan uitleven Lips are sealed

als het echt TE erg wordt en hij niet normaal bekapt kan worden achter, wil een praam of een spuit tranquigel wel helpen, dat remt het kramptrekken wat af zodta ze smid hem netjes kan bekappen

zoek anders even op 'kramptrekker' hier op bokt, zijn een hele hoop topics over te vinden Lachen