Sesambeentjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arnyek

Sesambeentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 18:32

Wat is jullie mening/ervaring over slechte sesambeentjes? Dus een 3 of 4-tje?
Ik heb zelf geen idee, maar 2 bekende dierenklinieken zeggen het tegenovergestelde van elkaar. De een zegt dat het geen probleem is voor de sport en de ander wel, wat denken jullie daarvan? Het betreft een jong paard.

M3isSi3j

Re: Sesambeentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:01

Ik dacht dat elk paard vanaf een jaartje of 8 a 10 een sesambeetje heeft van 2 a 3.. dat is totaal niet erg.. als het een jong paard is kan je er eigelijk wel vanuit gaan dan het snel erger zal worden en dat die er geen 20 mee red.

Ik zou persoonlijk een paard waarvan ik weet dat die al een 3tje heeft onder de 8 niet eens willen hebben, of ik er nou de sport mee in ga of niet. een 4tje is dus al helemaal geen optie.

Als het niet jou paardje is zou ik er voor kiezen om door te zoeken.. tenzij het je verzorgpaardje is en je er helemaal gek van ben natuurlijk!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:03

wat is dat? Clown

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:21

Toen ik mijn eerste pony kocht was ze net 6jaar en had op de foto een 3 voor beide sesambeentjes. Ik heb haar gekocht want volgens de DA zou dit geen grote problemen opleveren EN van de verkoper kreeg ik een jaar garantie op kreupelheid.
Ik heb 6jaar lang van dit paard genoten en ze is NOOIT kreupel geweest!!! Ik heb buitengereden, gesprongen, noem maar op...en nooit niks wat gemerkt.
Helaas heb ik haar wegens anderen gezondheidsredenen op 12jarige leeftijd in moeten laten slapen. Ik kan je dus niet zeggen of ze eerder problemen op latere leeftijd zou krijgen als paarden die op hun 6de geen 3tje hebben, maar om eerlijk te zeggen....bij mijn pony had ik echt het idee dat ze nog heeeel wat jaren zonder kreupel zijn door kon gaan!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:18

Sesambeentjes zijn niet zo belangrijk, je paard kan net zo goed met als zonder dus ik zou me er absoluut niet druk om maken. Het zijn geen dragers maar alleen maar extra "steunbotjes" zeg maar Knipoog Haha!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:58

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:58

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 20:20

Allemaal bedankt voor de reacties!
Zijn er nog andere mensen die hier ervaring mee hebben?