Ik sta sinds februari op een nieuwe stalling en ik heb zo'n idee dat ze sindsdien steeds iets magerder werd. Maar de laatste 2 weken is ze gigantisch achteruit gegaan met gewicht.
Op der oude stalling stond ze veel op stal s'winters en zomers dag en nacht op het weiland. Op stal kreeg ze 1 en soms 2 kilo biks per dag en 2 keer per dag kuil en ze kwam 4 uurtjes in de bak (dit is allemaal s'winters) en zomers stond ze dag en nacht op het land en kreeg soms ook nog kuil bijgevoerd. Biks kreeg ze alleen als ik erg intensief had gereden.
Op deze stalling staat ze dag en nacht in de bak zomers en s'winters s'nachts op stal en overdag buiten. Ze krijgt s'winters 2 plakjes hooi per dag en 2 kilo biks per dag. Zomers krijgt ze samen met 2 andere paarden totaal 7 plakjes hooi en sinds kort krijgt ze 3 kilo biks per dag plus nog 1 kilo muesli. En ze staan heel weinig op gras.
Het is een wel een verschil maar ik hoopte eigelijk dat ze veel op het gras zou komen maar dat is dus niet zo, waar ik erg in teleurgesteld ben. Maar ik zal toch iets moeten doen zonder het gras.
Weet iemand raad?
Sorry als het ingewikkeld klinkt maar ik hoop dat mensen snappen wat ik bedoel.
en ik wil toch dat mijn paard zomers dag en nacht op het land staat. Lijkt mij ook leuker en lekkerder voor m'n paard.
Zodra ik maismeel gevonden heb koop ik dat en ga het proberen. En ondertussen op zoek naar een groene wei en hopelijk een stalling met meer hooi of kuil
Als dat niet aanslaat ga ik op zoek naar een DA voor onderzoek. Al denk ik zelf dat het wel aanslaat maarja zonder proberen weet ik het nooit natuurlijk!